• Ajje82

Bröllop 19 Maj 2012

Som rubriken lyder vi som gifter oss 19 Maj. Hur långt har ni kommit i planeringen? Vore kul att peppa varandra innan den stora dagen:) nu när det är så nära.

• Svar på tråden Bröllop 19 Maj 2012
  • minitoker

Vi gifter oss också den 19e maj.
    Än så länge känner jag ingen panik, har inte gjort alls under planeringen.
    Det känns som om det mesta är fixat. Sambons kläder är klara. Min klänning håller på att fixas till men det tar inte så lång tid att göra (hoppas jag). Mat och dryck är bestämd. Bordsplaceringen håller vi på med, placeringskorten är snart helt klara, likaså fästhäftena. Fotograf och bil bokad. Kläder till bestman/tärnor fixade. Ringarna fixade.
    Fixar hår och smink själv är tanken. Buketterna och corsagerna fixar jag själv dagen innan bröllopet.
    Har hittat en jättebra vigselförrättare. (gifter oss borgligt). Måste bara boka in träff med henne innan vigseln.
    Det är skönt att man har 2 dagar ledigt innan bröllopet där man kan fixa det sista som måste hinnas med.
    Just ja, det allra viktigaste. Hindersprövningen har kommit =)
    Måste bara skicka in papper till kommunen om vigseln. Men det ska inte göras förrän någon vecka innan vigseln.

Har ni mycket kvar?

Ibland känns det som om vi har missat något stort, iom att vi har det så lugnt med planeringen.

• Ajje82

Min ring är inte färdig än, klänningen ska prövas å sys upp, underkläder köpas, maten är bokad men inte antal än, mannen behöver skor ,skjorta , kravatt och väst. Nu i veckan ska jag börja med bordsplacering då sista anm dagen var igår. Så jag/ vi är bra i planeringen hoppas jag

• Ajje82

Då har vi checkat av med prästen, känns att det ärnära nu:)

• minitoker

Vi måste ringa och boka tid med vår vigelförrättare.
    Tiden bara springer iväg nu. Är en del kvar att göra inför den stora dagen. Vi är i alla fall klara med bordsplaceringen så nu ska det sista i festhäftena fixas och sen kan de tryckas ut.
    Hur går det med er bordsplaceing?
    Har ni mycket annat kvar att göra?

• Ajje82

Jag har gjort en gigantisk ritning av rummet och placerat utbrodering hur dom ska stå, men inte några namn placeringar än. Annars börjar det ta på det , ska kolla underkläder och smycken till helgen. Skulle ha gjort detta i helgen som var, men blev överraskad med min möhippa istället:)

Svar på tråden Bröllop 19 Maj 2012