• JochS
    Äldre 1 Apr 08:20
    2055 visningar
    9 svar
    9
    2055

    Behöver tips och råd för att hitta en bra fotograf!

    Jag söker en fotograf som inte tar så uppställda bilder.. men alla jag har hittat är så otroligt dyra. Jag känner att jag inte har råd att lägga tiotusentals kronor för att bli fotograferad. Är det någon som har tips på var man kan hitta en hobbyfotograf som inte är så dyr men som tar underbara bilder. Skulle vilja överraska min blivande man med en fotografering på vår bröllopsdag. Bröllopet är i Norrköping 7/7 -2012

  • Svar på tråden Behöver tips och råd för att hitta en bra fotograf!
  • ajom
    Äldre 8 Apr 12:23
    #1

    fotosidan.se kan ni annonsera gratis efter fotograf och även söka efter fotograf under jobb sökes.

    Kolla även med olika fotoutbildningar där ni bor eller i närheten så kanske det finns någon som vill ställa upp för en symbolisk summa.

    Lycka till!:) 

  • FotoFo­tograf­en
    Äldre 11 Apr 00:11
    #2

    Det går att hitta proffsfotografer i flera prisklasser. Väljer ni en hobbyfotograf, så gör prov innan så ni inte blir besvikna sen. Det krävs en del då fotografen inte bara ska bemästra de olika miljöerna, utan kunna växla snabbt mellan dessa. Inne i en mörkare kyrka; ut i solskenet men inte minst porträtten. Kanske ta porträtten med ett proffs och övriga bilder med en hobbyfotograf?

    Mvh
    Björn 

  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 11 Apr 09:03
    #3

    Hej!

    Jag undrar om ni hittat någon och om inte  - vilket prisklass har du tänkt dig?
    Vi ska ha en fotograf som håller på att starta upp ett eget företag, som vi känner lite (fast inte egentligen, bekanskap av bekanskaper). Det blir helt okej pris ifall hon får använda ett antal bilder på sin hemsida och så.
    Hon har inte fotat bröllop, men vi var ut med henne till kyrkan och hon tog lite exempelbilder på oss lite snabbt som hon snabbretusherade sen - det blev jättebra! Det roliga är ju att hon är så engagerad!

  • Isaman­da
    Äldre 13 Apr 15:44
    #4

    Jag kan tips om pernillafotograf.se. Kolla in hennes hemsida. Mycket bra fotograf!

  • pillap­illa
    Äldre 13 Apr 16:00
    #5

    Tipsar om jnsvision.net, fina bilder.

  • rollei
    Äldre 14 Apr 00:53
    #6

    En hobbyfotograf kan ibland ta underbara bilder, men för det mesta blir det inte speciellt bra.  Dumt att chansa.

  • mimosa
    Äldre 15 Apr 20:52
    #7

    min kollega anlitade denna fotografen. www.ideationdesign.se en engagerad tjej som verkar älska sitt jobb:) tror hon jobbade mest över mellersta Sverige. men som alla andra så reser hon nog mot reskostnaden om man vill ha henne som fotograf .

  • Jonson
    Äldre 30 Apr 17:21
    #8

    Malin af Kleen är engagerad och duktig och tar definitivt inte uppställda bilder.  fotograf-afkleen.se (hemsidan är under uppbyggnad)


     

  • Petter
    Äldre 8 May 15:26
    #9

    Vi blev fotade av www.fotas.nu förra året och var nöjda.

    De är inte så stora, är prisvärda (läs billiga) och är så pass nystartade, men duktiga, att de nog vill ha jobb i hela Sverige. 

Svar på tråden Behöver tips och råd för att hitta en bra fotograf!