• veronym

    Borgerlig vigsel - Brudgummens klädsel?

    Hej

    Ni som gift Er borgerligt, men valt att ha kostym, vilken färg hade ni på skjorta och slipsen?

    Om ej kostym, hurdan klädsel hade Ni? 

  • Svar på tråden Borgerlig vigsel - Brudgummens klädsel?
  • väktarbrud

    Vi ska gifta oss utomhus vid havet och min fästman ska ha militär högtidsdräkt på sig, den som kallas för stor mässdräkt.
    Den är i ull så om det blir en varm dag...det kommer bli varmt...Tungan ute
    Det är en borgerlig ceremoni men vi ska försöka förlänga den så bra det går med solosång m.m.
     

  • Green

    Åh, vad snyggt!
    Jag ska vara glad om jag får gubben att behålla slipsen på hela kvällen. Kavajen lär ryka någonstans mellan vigselakt och tårtan är jag rädd.

  • milla1

    Min blivande kommer ha midnattsblå (ej marin) kostym och väst, vit skjorta! Har dock ej fått se den än...! men tror det blir jättefint!

  • Lilla My 76

    Vi ska gifta oss borgerligt på Skeppsholmen i sommar.


    Min blivande ska ha en mörkgrå kostym,vit skjorta,ljuslila kravatt och en ljusgrå eller vit väst.


  • Amejuli

    Detta hade min make på sig. Vi gifte oss borgerligt i somras.


    Alltså: Mörkbrun kostym, vit skjorta och plastrong och servett var turkosa med med biega blad på. Hade också en kedja med ett fickur och corsage på kragen. Ljusbruna skor.


     


     



  • Amejuli

    Låter verkligen jättesnyggt!! :)


    Jalle skrev 2012-03-31 19:23:56 följande:
    Min m2b ska ha mörkgrå (nästan svart) kostym, vit skjorta, orange slips och mörkblå näsduk med orange prickar, och ett par snygga svarta italienska skinnskor. Snygg som bara den!
  • Amejuli

    Det enda som är big no no så det inte känns begravning tycker jag är vit slips, men jag förstår vad du menar. Nu vet jag inte var du bor men om du bor i sthlm så tycker jag åhléns herravdelning har flera fina både flugor, slipsar och skjortor i mellanprisklassen. (En del lite dyrare också.) Personligen tycker jag det finns väldigt många snygga flugor just nu men det kanske inte alls är din blivandes stil? Annars tycker jag en matchande servett gör att det mesta känns lite extra fint och mindre begravningsaktigt. Stort lycka till med er dag!! :)


    veronym skrev 2012-03-31 19:16:07 följande:
    Jo, 4 gäster. Men ingen fest efteråt. Uppklädda är vi p.g.a att vi kommer att fotogaferas efteråt. Mannen kommer i alla fall att ha en svart kostym, men har problem med att välja färg på skjorta + slips att det ej blir för begravningsaktigt.
  • barbarastyx
    Amejuli skrev 2012-04-10 22:49:17 följande:

    Detta hade min make på sig. Vi gifte oss borgerligt i somras.


    Alltså: Mörkbrun kostym, vit skjorta och plastrong och servett var turkosa med med biega blad på. Hade också en kedja med ett fickur och corsage på kragen. Ljusbruna skor.


     


     


     


    Superfin kostym! Vilket märke? Jag och m2b letar febrilt, men har svårt att hitta någonting som känns bra..! Jag är inne på brun, tycker det känns lite "mjukare2 än grå eller svart.!


    MVH / E

  • Amejuli

    Javisst var den. Brunt är snyggt :) Han beställde den på suitopia.se där man kan måttbeställa i olika modeller och cälja bland massa tyger. Man får liksom urforma den själv. Tror att det gick på ca 2500 men minns inte riktigt. Vet att den var något stor i midjan trots måttbeställning men att de hade någon garanti där man fick justeringar för upp till 500 hos sömmerska.


    Stort lycka till med er dag!! :)


    barbarastyx skrev 2012-04-28 21:15:02 följande:

     


    Superfin kostym! Vilket märke? Jag och m2b letar febrilt, men har svårt att hitta någonting som känns bra..! Jag är inne på brun, tycker det känns lite "mjukare2 än grå eller svart.!


    MVH / E


  • barbarastyx
    Amejuli skrev 2012-04-29 00:10:33 följande:

    Javisst var den. Brunt är snyggt :) Han beställde den på suitopia.se där man kan måttbeställa i olika modeller och cälja bland massa tyger. Man får liksom urforma den själv. Tror att det gick på ca 2500 men minns inte riktigt. Vet att den var något stor i midjan trots måttbeställning men att de hade någon garanti där man fick justeringar för upp till 500 hos sömmerska.


    Stort lycka till med er dag!! :


     


    Ok, tack! Får kolla där! Var den fint sydd och så? Lång leveranstid?


    Tack för svaren!

  • Amejuli

    Tror ca 3-4 veckor tror jag, men de höll den leveranstid de lovade iaf. Och den var väldigt fint sydd. Som en man köper i vanlig affär liksom. :)


    barbarastyx skrev 2012-04-29 22:39:57 följande:

     


    Ok, tack! Får kolla där! Var den fint sydd och så? Lång leveranstid?


    Tack för svaren!


  • Five year engagement

    Såhär ska min m2b se ut på vår stora dag!



     
Svar på tråden Borgerlig vigsel - Brudgummens klädsel?