Nikkita skrev 2012-03-30 19:34:00 följande:
Var gjorde du det & vad kostade det om jag får fråga? Har du varit på olika kliniker & rådfrågat innan eller är det säkert att göra det var som helst tror du?
Det stället där jag gjorde det finns inte kvar längre tyvärr. I Göteborgsområdet var det iaf. Jag gjorde lite efterforskningar innan jag valde ställe. Skulle inte våga göra det var som helst. Vill det sig illa kan man ju faktiskt bli skadad av en dåligt gjord behandling. Det gäller nog att rådfråga och evetuellt ta referenser. Jag var på en konsultation där de gick igenom riskerna och testade lasern på en liten hudyta för att se hur min hud reagerade. Sen bestämde jag mig.
Jag tror att det kostade mellan 1000 och 1500 kr per gång (minns inte så noga för det var tre år sedan ungefär). De första behandlingarna var dyrare och sen blev det lite billigare. Det är även individuellt hur många behandlingar man behöver, men tre till fyra stycken skulle jag nog säga är minimum.
Du ska som sagt vara medveten om att det kan ta tid innan man får resultat, så om du börjar med IPL nu under våren och ditt bröllop är i sommar ska du inte räkna med att det blivit någon skillnad tills dess.