Ngn mer med sk tebröllop eller liknande?
Vi vigs maj 2013. Vi ska ha sk tebröllop, någon mer med liknande upplägg?
Vi vigs maj 2013. Vi ska ha sk tebröllop, någon mer med liknande upplägg?
Ja, vi funderar också hur vi ska göra med brudskålen.
Det naturliga hade varit att ha den när alla gäster har kommit (vi har satt kl 13 som tid), men alla gäster vill inte komma samtidigt för de vill inte träffa varandra. M2b´s mamma (med respektive + m2bs mormor och morfar) vill komma senare så de slipper träffa m2b´s pappa med respektive.
Ska man ha två brudskålar? Vi kan ju bara skära upp tårtan gemensamt 1 gång, ha 1 presentöppning, m.m..
Ärtigt talat tycker jag att det är trams. Har man bott ihop i 30 år, har flera barn ihop, m.m. så kanske man kan vistas i samma lägenhet ett par timmar. De behöver ju inte prata med varann om det nu är så jobbigt.
Youandme:vi vigs 25 maj.2013. Jag är planeringsmänniska, så det mesta är redan bestämt . Tänkt 6 kakor, tårta, frallor, frukt och godis
Juni2012: vad tråkigt att flera gäster inte vill träffas på er stora dag. Tycker de kan strunta i agg just denna dag. Hoppas det löser sig
Ja, det blir konstigt hur man än gör. Men de som vill vara med på brudskål, prsentöppning, se när vi skär tårtan, m.m. får helt enkelt komma i tid. Passar det inte så är inte det vårt problem.... Vuxna människor borde kunna skärpa sig ett par timmar.
Juni2012- Vad tråkigt! Jag tycker ni ska berätta för de inblandade hur ni tänkt ha er dag och hur ni vill göra. Sedan får de avgöra om de kan vara mogen för några timmar och komma och fira er stora dag.
Glöm inte det- det är ER dag! Ni ska inte behöva ändra ert upplägg för att de inte klarar av att vistas under samma tak. De är vuxna människor och kan de inte klara av att bita ihop för er skull så är det deras problem. Ni ska inte behöva ändra ert schema på grund av deras agg och bråk!
Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt!
Ja, vi har berättat om upplägget och då har mb2´s mamma sagt att de kommer nog lite senare, de skulle nånstans med husvagnen den dagen också, hur 17 de kunde veta det 4 mån innan...?
Får se om min m2b´s bror med fru kommer senare, de också eller om frun inte kommer alls, hon gillar inte att umgås med sin svärfars nya tant.
Rörig familj.
Blir ledsen när jag läser detta, det är ju ER dag.
Jo, det kan man ju tycka....
Men min familj (eller ja, mina föräldrar iallafall), de blev glada :) Alltid en början!
Vad ska ni ha för kakor/vad gillar ni? Bomba gärna med saker för just nu känns det som att vi har mest cupcakes. Helst sådant som man gör i bitar, inte pajer som gästerna själva måste skära upp, det tar för lång tid.
Vi har tänkt kärleksmums, chokladbollar, marängtårta, bullar, schachrutekaka, hallongrottor, rabarber och jordgubbskaka. Frallor m pålägg
Vi har inte bestämt några kakor än... men om det ska gå lätt och smidigt så är ju alla långpannekakor superenkla, man får ut många kakor med lite arbete. + att de redan är uppskurna till bröllopet. Dessa kan ju vara nerfrusna många veckor innan.
Jag kan tänka mig att vi kommer ha ganska mycket småkakor, det är "pilligt" men tror det verkligen kan förhöja kakbuffe-faktorn några snäpp högre. Vi har många som kan hjälpa till så det slipper bli 1 eller 2 som gör alla kakor- kan bli lite jobbigt. Men sen kommer vi väl blanda ut med typ långpannekakor och kladdkakor, tårtor och kanske även pajer... vet inte riktigt än. Oh vad sugen jag blev på fika nu
Puh vad mycket ni ska ha . Vi ska ha 6 olika kakor, tårta å frallor
Men vi hade ju inte tänkt baka 100 av allt så att det räcker med en till varje person
Hur går det för er?
Det går bra, väntar på svar från konditorn, fixa klart temaborden och på att hindersprövningen ska komma tillbaka men i övrigt är det mesta klappat och klart känns det som Finns såklart lite smågrejer att fixa men på det stora hela är detunder kontroll. Hur går det för er?
Det går bra, vi har ju 1 år kvar . Bestämt låtar till vigseln, snart velat klart ang min klänning