• Kärleksrus

    Misstänker att en förlovning är på gång ;)

    Ja som rubriken lyder.. Har varit tillsammans med pojkvännen i snart 2 år och jag tror att något är i görningen. Vi har diskuterat detta med förlovning många gånger...så kanske på 2-årsdagen? Spännande! ;)

  • Svar på tråden Misstänker att en förlovning är på gång ;)
  • DittVackraJag

    När är er tvåårsdag då? Skrattande


    Love is in the air
  • Kärleksrus

    Den 10 september :) Han frågade för ett par dagar sedan om var hundra på att jag ville vara med honom och det vill jag. Han sa att han ville hitta den perfekta ringen och sen får man se när det bär av! :)

  • DittVackraJag

    Jaså du, spännande! Flört

    Ja jag väntar också bara på att det ska bli av, vi båda har samma plan:
    förlova sig, köpa hus, gifta sig, skaffa barn.
    Och allt detta ska ske inom några år, så jag bara väntar och hoppas att han ska fria snart, hihi!
    För att det blir av, det blir det, förr eller senare - förhoppningsvis inte det sistnämnda.

    Men jag har mina aningar om att han kommer att tycka att det är svårt att hitta "den perfekta ringen"..
    Jag är ganska kräsen av mig, men vi har samma typ av stil - och jag har väl nämnt vad jag skulle vilja ha om jag säger så.. hehehe
    Äh, time will tell, men det vore fantastiskt att få gifta sig och börja ett nytt kapitel i livet. Skrattande 

     


    Love is in the air
  • Blivande fru B

    Spännande för er =) 
    Själv gjorde vi allt i "fel" ordning *hahaha* .......... vi träffades,blev med barn,flyttade ihop & nu 3 år & 3 barn senare ska vi gifta oss.
    Ändå blev jag fullständigt paff när han friade när vi hade en lyxig helg på hotel,mitt i natten efter en rolig/blöt kväll tog jag en dusch & ville krypa ner i sängen,men när jag kom ut ur duschen stod han där på knä med min förlovnings ring & frågade om jag ville bli hans? 
    Min reaktion:
    - Är du full?
    -Ja,vill du bli min fru?
    -Ja jag vill bli din fru Skrattande !
    -Då ska vi fira!
    Vi beställde upp en flaska champange & ett alkoholfritt vin (jag var gravid),sen satt vi på balkongen & planerade vårt bröllop,när det började bli ljust gick vi in & somnade. På morgonen frågade personalen om vi friade något speciellt? När vi sa att vi ska gifta oss så började folk runt oss klappa händerna & gratulera. Efter frukosten åkte vi upp till rummet,där väntade en blombukett & en lapp från hotelchefen att de bjuder på champangen & en natt extra!!! 
    Vi gifter oss nu den 30/6 & självklart ska vi tillbringa vår bröllopsweekend på samma hotel. De kom till & med ihåg oss när vi ringde för att boka rummet & blev jätte glada för att vi kommer tillbaka på vår stora dag.  

    Hoppas att ni får er dröm,jag fick min & snart är det nära =) 

  • DittVackraJag
    Blivande fru B skrev 2012-05-16 21:05:16 följande:
    Spännande för er =) 
    Själv gjorde vi allt i "fel" ordning *hahaha* .......... vi träffades,blev med barn,flyttade ihop & nu 3 år & 3 barn senare ska vi gifta oss.
    Ändå blev jag fullständigt paff när han friade när vi hade en lyxig helg på hotel,mitt i natten efter en rolig/blöt kväll tog jag en dusch & ville krypa ner i sängen,men när jag kom ut ur duschen stod han där på knä med min förlovnings ring & frågade om jag ville bli hans? 
    Min reaktion:
    - Är du full?
    -Ja,vill du bli min fru?
    -Ja jag vill bli din fru Skrattande !
    -Då ska vi fira!
    Vi beställde upp en flaska champange & ett alkoholfritt vin (jag var gravid),sen satt vi på balkongen & planerade vårt bröllop,när det började bli ljust gick vi in & somnade. På morgonen frågade personalen om vi friade något speciellt? När vi sa att vi ska gifta oss så började folk runt oss klappa händerna & gratulera. Efter frukosten åkte vi upp till rummet,där väntade en blombukett & en lapp från hotelchefen att de bjuder på champangen & en natt extra!!! 
    Vi gifter oss nu den 30/6 & självklart ska vi tillbringa vår bröllopsweekend på samma hotel. De kom till & med ihåg oss när vi ringde för att boka rummet & blev jätte glada för att vi kommer tillbaka på vår stora dag.  

    Hoppas att ni får er dröm,jag fick min & snart är det nära =) 
    Mysigt värre, kan verkligen känna din glädje när jag läser detta! En glädjetår eller två trillade ner för mina kinder precis ;) 
    Lycka till med allt :)  
    Love is in the air
  • Kärleksrus

    Blivande fru B: Det låter helt fantastiskt! Och riktigt kul frieri :) Ja, fel ordning och fel ordning...Så länge ni är lyckliga så blir allt till det bästa! Grattis och ha en riktigt underbar bröllopsdag!

  • snowstars

    Vi ska också förlova oss på våran årsdag i september. Och vi har redan bestämt det tillsammans så det blir ju inget överraskningsfrieri direkt. Men jag tycker det känns spännande ändå, haha. Det kan ju bli romantiskt ändå, allt beror ju på hur man väljer att göra det. Eventuellt funderar vi på att resa bort den helgen, men det beror på hur det ser ut med mina studier. Är ju inte läge om det ligger en tenta på måndagen efter till exempel ;)

Svar på tråden Misstänker att en förlovning är på gång ;)