• blåbäret

    Vi vill gifta oss, vad sen då?

    Okej, idag har jag och min älskade kommit fram till att vi tar och gifter oss till sommaren så nu behöver jag få checka av med andra som kan lite mer än jag.

    Det kommer inte att bli stort, det är 36 personer (barn inräknade) som kommer att bjudas och vi är ute efter ett enkelt bröllop. Preliminärt datum är 7 juli i år och vi vill vara utomhus, plats är inte bestämt än men jag har hittat ett ställe som jag kan tänka mig där vi får hyra en loge.

    Efter vigseln så kommer vi servera någon slags bål (alkoholfri) och en enkel förrätt. Till middag blir det grillbuffé med några olika köttsorter och sallader osv. Bäst då är väl att försöka få dit någon som kan grilla åt oss kanske?

    Efterrätt kommer att vara tårta och vi ska ha två olika, min favorit och min sambos favorit. TIll det serveras kaffe.

    Det kommer finnas barn i åldrarna 1½ - 10 år, ska vi fixa så att det finns roliga aktiviteter för barnen?

    Vad mer behöver vi tänka på?

    Det är så spännande det här Glad

  • Svar på tråden Vi vill gifta oss, vad sen då?
  • Chicita

    Jättebra om ni kan fixa lite aktiviteter till barnen och gärna någon som kan aktivera dom/ passa dom.

    Det finns två måsten när du ska gifta dig.
    Godkänd hindersprövning och någon som har vigselrätt... Så jag skulle börja där eftersom det inte alltid är så lätt att få tag i någon. Speciellt inte om den personen ska komma ut till er och viga er...Glad 

  • ullis45

    Jag skulle börja med kyrkan  och någon som kan viga er

  • blåbäret
    Chicita skrev 2012-03-24 22:22:14 följande:
    Jättebra om ni kan fixa lite aktiviteter till barnen och gärna någon som kan aktivera dom/ passa dom.

    Det finns två måsten när du ska gifta dig.
    Godkänd hindersprövning och någon som har vigselrätt... Så jag skulle börja där eftersom det inte alltid är så lätt att få tag i någon. Speciellt inte om den personen ska komma ut till er och viga er...Glad 
    Ja hindersprövningen vet jag om och vi ska skicka efter papper.
    Vi kom som sagt på det här igår så bara vi kommer framt ill datum så kan jag ringa kommunen och höra om den personen jag vill ha är ledig då och kan komma Glad
    ullis45 skrev 2012-03-24 22:39:34 följande:
    Jag skulle börja med kyrkan  och någon som kan viga er
    Vi ska gifta oss borgerligt så kyrkan går bort plus att jag skrev redan i början att vi vill vara utomhus Flört
  • SkövdeSophie

    Ja, viktigaste är ju att ni har hittat en vigselförrättare till det datum ni vill. Det är ju mitt i sommaren. Vilken kommun bor ni i? Tänk också på att ha en back-up plats om det ösregnar.

Svar på tråden Vi vill gifta oss, vad sen då?