• emze1981

Skåne/ Österlen 2013

Hej Alla!
    Någon mer som ska gifta sig på Österlen (eller Skåne) 2013? (eller 2012 också för den delen) som vill dela med sig av tips om allt... Plats för vigsel, festlokal, catering, transport, boende osv, osv...

Min sambo friade 15 mars och nu planeras det för fullt!  Hjärta

Hoppas vi blir några stycken här!

• Svar på tråden Skåne/ Österlen 2013
  • Annelien

Jag gifter mig strax utanför Tomelilla i juli iår och ger gärna lite tips. Vi kommer tillbringa bröllopsnatten på Ystad saltsjöbad (www.ysb.se/). Maten vi ska ha kommer från Bäckafarm, men kan även rekomendera Ystagrillaren.
    Bor du på "Österlen" eller kommer bara bröllopet vara där? Vilken stil hade du tänkt? Finns en hel del fina slott i östra skåne där bröllopet kan förläggas (exempelvis: www.kaseholm.se/&title=Br%C3%B6llop%2FFest).
    I Skåne-Tranås (www.skanetranas.com/VHbrollop.html) finns en populär bygdegård som fixar det mesta (även boende på vandrarhemmet), säkerligen lite billigare än slottsbröllop.
    Längs kusten i Simrishamn finns massor av vackra platser för utomhusbröllop, bara att välja och vraka =)
    Vi tänkte transporteras runt i en av de rosa skönheterna på denna sidan (nostalgicafe.webb.se/).
    Vill ni gifta er i kyrkan så lär S:t Olofs kyrka vara väldigt speciell (www.hagen.web.surftown.se/sankt_olof_kyrka%20och%20kalla.htm)

Hoppas du fått ut något av mina tips!

• emze1981

Vi har hus på Österlen och jag har tillbringat mina 30 somrar där :)
    Utomhusvigsel blir det inte, så vi ska ta en runda i påsk och kika på kyrkor. Och så har vi funderat på Backagårdens växthus till festen. Ska kika på det också i påsk. Har du hört något om det?
    Så catering är vi ute efter och transportfirma som har bussar...
    Var beställer du blommor?
    Vi har många utländska gäster som måste bo någonstans... 

• Annelien

Backagården såg jättefint ut! Har inte själv varit där, men det ser ut att vara värt ett besök. Påsken är perfekt att köra runt och titta på kyrkor och konst =)
    Blommor har jag inte beställt än och vet inte riktigt hur jag vill göra med dem än. Jag vet tyvärr ingen bra bussuthyrningsfirma heller, kanske swebuss?
    Här är några vandrarhem i området: www.vandrarhemskartan.se/Ystad/K%C3%A5seberga/

• Flotten

Lasses busstrafik i Äsperöd
    Fågeltofta buss, Johan Bodensparr
    Österlenbuss
    Kiviksbuss
    Busspersson i Hammenhög
    Swebuss finns intte i den här hörnan, Veolia har all större trafik

Svar på tråden Skåne/ Österlen 2013