• Nina9

Besviken över att de i min närhet är så "anti"

Hej hej,

Vi gifter oss i början av oktober detta året. Min fästman friade för snart en månad sen vilket innebär att det då var knappt 7 månader kvar. Eftersom vi har pratat bröllop de senaste 2,5 åren har vi det mesta klart för oss vilket har inneburit att jag inte haft någon större panik (än). Dock ville jag sätta igång direkt =)
    Tre dagar efter frieriet hade vi bokat både kyrka och lokal. Ringarna beställde vi för ca 2 veckor sen...
    Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men det känns inte som att det är för tidigt att börja fixa och dona med saker då det är hel del detaljer som ska fixas. Bl.a. ska jag sy två av tre tärnklänningar, modell komplicerad...
    Tyvärr är det så att jag fått ganska mycket nästan negativa reaktioner.
    "Ja, ja, vi har ju hela sommarn på oss att fixa med tärnklänningarna"
    "varför har ni REDAN fixat med ditten???"
    "varför håller ni på med inbjudningskort?"
    "Har ni REDAN bokat kyrka OCH lokal????"
    "Måste ni vara så tidigt ute???"
    Jag vet som sagt inte om det är så att vi verkligen är överdivet tigit ute, men tänker att det är väl bättre att ha allt under kontroll än att bli fullfjädrad "bridezilla" sen? Numera vågar jag knappt nämna något som är relaterat till bröllopet eftersom jag behöva försvara mig och min entusiasm inför mitt eget bröllop. 
    Är det någon mer som har det såhär?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-23 17:14
    Det ska stå att jag inte vill behöva försvara mig... Sorry =)

• Svar på tråden Besviken över att de i min närhet är så "anti"
  • Italia08

När vi gifter oss i juli kommer det att vara 1,5 år efter att vi bokade lokalen. Så nej, ni är verkligen inte tidigt ute. =)

• milla1

Det är inte tidigt utan lagom! Det är faktiskt massor att fixa!Mycket mer än jag trodde iaf. Vi började ca 10 månader före och det känns lagom nu..!Det är fortf. en del att göra fast vi närmar oss!Gifter oss i juni! Strunta i dem!Lycka till!

• theluckiest2013

Jag säger som alla andra: Det är INTE tidigt och strunta i sådanna surmuppar som säger annat! Vi gifter oss i juli 2013 och planerar redan förbrilt! Har både köpt klänning och mailat om offerter på mat/fest!

Lycka till!

• EmelieKarlsson

Känner samma negativa attityd här med. Vi bestöämde oss i feb att vi skulle gifta oss i juli, är stressad då vi inte planerat något alls egentligen. Men av alla runt omkring mig får jag hela tiden höra att det finns all tid i världen att fixa allt...

• Sirenne

Du är framsynt och ute i god tid eftersom du vill slippa stress!

Det är ju tanken att det ska bli en av de bästa dagarna i ditt och blivande mannens liv De som kommer med sura kommentarer har ingen koll och dåligt med empati eftersom de uppenbarligen inte kan sätta sig själva i er situation. Jag och sambon började planera direkt efter vi bestämt oss. Alltså bra precis för ett år sedan och vi gifter oss 1 september i år.

Andra personer ska bokas och man behöver mer planeringstid ju fler gäster man har. Du har ju dessutom ett liv som ska tuffa på som vanligt samtidigt som du planerar. Alltså måste allt som ska göras skötas på helger i stor utsträckning.

Som projektkoordinator kan jag bara säga - de som gnäller har ingen aning.
    Planera på med huvudet högt
    /S 

• SkövdeSophie

Sköt dig själv och skit i andra! Alla har alltid åsikter, om allt! Strunta i dem. Ni skall vara ute i så god tid att ni känner er bekväma. Folk är säkert bara avundsjuka för att de låg efter med sin egen planering. Hoppas ni får en härlig resa fram till bröllopet!

• Just Me

Det finns folk som är "anti" i min ogivning oxå, men nu har jag slutat bry mig. Det är VÅRT bröllop och det ska bli som VI vill och om det tar en massa tid för att få det så - ja, då gör det det!! Sen tror jag på riktigt att folk som är anti tar ut sina egna känslor på en.... de kanske inte fick ett sådant bröllop de ville ha eller så är de rädda att de aldrig ska få gifta sig eller något. Så, jag vet att det är skitsvårt men försök och inte bry dig....

Och 7 månader innan är inte för tidigt!!  

Du & Jag 23/3-2013
  • chrpe

Jag tror också att det handlar om avundsjuka. Men jag tror även mycket på att de som inte är gifta eller planerar bröllop har någon aning om hur mycket det faktiskt är att göra. Jag trodde själv aldrig det var så mycket och visst det behöver inte vara så mycket heller, men jag vill ha små fina detaljer och överraskningar. Sånt som gör gästerna glada.

• Krila

Haha jag ska inte gifta mig förens NÄSTA sommar pch planerar förfullt! när det är 7 månader kvar för mig så kommer nog allt vara färdigplanerat;) Kommer säkert ha köpt allt utom klänningen eftersom jag hoppas gå ner en del innan dess så då får jag vänta lite extra länge med den. men jag har redan bestämt hur den ska se nut;)

Och skit i alla negativa människor. Involvera dom som glädjs med er istället=)

• Lilique

Vi förlovade oss i november 2010 och i februari 2011 var kyrkan och lokalen bokade. Vi gifter oss om tre månader. Skulle inte direkt påstå att ni är för tidigt ute. Det är ju aldrig speciellt roligt att få höra att man inte kan boka kyrkan/lokalen/cateringen man vill ha bara för att man väntat för länge. Lika bra att köra på :)

• jkbr

Vi hade det likadant , det var inte för sista månaden som folk verkligen var intreserade , jag tror att folk inte tänker att det tar så lång tid att fixa allt och många förstår inte att det är så viktigt med alla detaljer. Dom menar nog inget illa.  Strunta i dom som är negativa och låt inte dom förstöra din glädje.

Svar på tråden Besviken över att de i min närhet är så "anti"