• Jade84

    Vigsel i rådhuset - Brudbukett?

    Vi ska ha en enkel vigsel i rådhuset med bara närmsta familjen närvarande. Vi kommer inte ha några personliga inslag i vigseln och jag är tveksam till om jag ska ha någon brudbukett. Hur ska ni andra göra, ni som har en enkel vigsel i rådhuset, ska ni ha brudbukett?

  • Svar på tråden Vigsel i rådhuset - Brudbukett?
  • MissBliss

    Vi ska också gifta oss i rådhuset med de närmaste, jag ska ha en liten enkel rundbunden bukett, mer som en tärnbukett än en brudbukett, tycker ändå att det blir fint på foton med en brudbukett. Vad ska du ha för kläder? Jag ska nog ha en enkel brukklänning som går till knäna, men har inte hittat rätt än. Tänkte beställa från Kina, men vill nog prova lite på stan först...

  • Jade84

    Jag ska ha en enkel helång vit klänning, övervägde först att ha en klänning i en annan färg men insåg att jag faktiskt gärna ville ha en vanlig brudklänning. Jag vill också gärna ha en bukett på bilderna, vi ska fotas efteråt men det hade varit lite märkligt att ha en bukett på bilderna och inte haft den under vigseln. Tänkte att jag kunde ha den liggandes som dekoration på bordet vid middagen sedan. Samtidigt är jag rädd att det kommer att kännas märkligt att ha en bukett inne i rådhuset, det lär ju knappast vara en romantisk ceremoni utan mer som en affärsuppgörelse :) Men om man inte är den enda bruden med blommor i kön inne i rådhuset kanske man inte känner sig så dum..

  • Villvillvill

    När jag gifte mig med mitt ex, i rådhuset, hade jag inte tänkt att ha en brudbukett. Berättade detta för en väninna kvällen innan och söta hon dök upp utanför, när jag själv insåg att åååh vad jag egentligen ville ha en bukett, med en till mig. :)  Och då var det ändå endast jag och exet som var med under vigseln...


    Det är oerhört skönt att ha något att hålla i när nervositeten sätter in. Och jag kände att det kändes mer på riktigt med brudbukett. :)

  • MissBliss

    Jag var på borgerlig vigsel för några veckor sen, och den var jätteromantisk trots att de inte valt några personliga inslag, så jag tro inte att bukett kommer att kännas fel. Ska också använda buketten som bordsdekoration

  • Guanaca

    När jag gifte mig förra gången (usch vill egentligen inte minnas det!) så hade jag en bukett. Och Rådhuset (stockholm) vsr jättevackert! Stort rum med trätak och väggmålningar, ljus på bordet, så det var fin stämning!

  • lordoz

    Hej!

    Jag ska gifta mig borgerligt, dock inte i rådhuset om jag får som jag vill (i Norrköping kan man inte boka in en vigselförrättare förrän 4 månader före vigseln). Jag har tänkt att ha en vit klänning och en enkel brudbukett. Om du sedan inte ska kasta buketten till någon, så kan du ju alltid torka den.

    Tror som de tidigare sagt att buketten är skön att hålla i när nervrositeten sätter in, och även ser fin ut på korten. :) Lite mer romantiskt så där.. :D

  • Syrinx

    Min mamma gifte sig med sin man för ett knappt år sedan på Rådhuset i Stockholm, med bara två vittnen, varsin syster, närvarande. Hon hade en kort, vinröd klänning, en vit sjal och en bukett med liljekonvaljer - hur vackert som helst! Dessutom grät de allihop, både brudpar och vittnen, trots att det bara var den allra kortaste och enklaste ceremonin.  

    Så TS, om du vill ha en bukett ska du självklart ha det!  

  • Sessan67

    Ska gifta mig väldigt enkelt och borgerligt  i slutet av maj i år och hoppas på att liljekonvaljerna hunnit börja blomma då, så att jag kan plocka en bukett Hjärta

  • Guanaca
    Sessan67 skrev 2012-03-27 14:22:13 följande:
    Ska gifta mig väldigt enkelt och borgerligt  i slutet av maj i år och hoppas på att liljekonvaljerna hunnit börja blomma då, så att jag kan plocka en bukett Hjärta
    Vackert med liljekonvaljer! Mina föräldrar gifte sig 31 maj (för hmmm 37? år sedan!) och då hade min mamma en bukett av liljekonvaljer som pappa plockat i skogen Drömmer 
  • Aprilbruden

    Hej!


    Jag ska gifta mig i Stadshuset den 27 April, kommer att ha en vit knälång klänning (inte brudklänning utan typ Bonprix klänning :) ) Röd sjal och röda skor. Mannen kostym och sonen svarta finbyxor och röd skjorta. Vi har våra föräldrar med som vittnen och jag kommer absolut ha en blombukett!!! Dock ingen klassisk brudbukett utan något lite mindre och gärna i rött och vitt!! Kanske en låg gerberabukett?? Känns som om jag måste hålla nåt i händerna, var ska man annars göra av dem??!!

Svar på tråden Vigsel i rådhuset - Brudbukett?