• Tinzi

Tryckeriet har inte samma program så festhäftet blir helt knäppt

Jag har OpenOffice, och när tryckeriet öppnar mitt festhäfte hoppar allt runt och det blir ett helt annat typsnitt, jag blir knäpp!

Hur ska jag göra?
    de vill att jag sparar i en pdf fil, men det alt finns ju inte när jag skall spara, har hållt på m. detta i 2 månader nu och jag förstår inte!!! :(

• Svar på tråden Tryckeriet har inte samma program så festhäftet blir helt knäppt
  • citrondoft

Ladda ner en PDF-konverterare!

• Tinzi
    citrondoft skrev 2012-03-21 21:50:59 följande:
    Ladda ner en PDF-konverterare!
    jag har provat med allt och jag lyckas inte :( de har t.om skickat en länk till en sån, men mtt program vägrar...:(
  • Sara 120707

I värsta fall kan du alltid köra printscreen och sedan photoshop.

Var själv tvungen att göra så när mitt matlab krånglade

• citrondoft
    Tinzi skrev 2012-03-21 21:54:32 följande:
    jag har provat med allt och jag lyckas inte :( de har t.om skickat en länk till en sån, men mtt program vägrar...:(
    I trådstarten skrev du att valet att konvertera till pdf inte finns i som alternativ när du skall spara. De pdf-konverterare jag har använt så väljer man istället Skriv ut och väljer pdf-konverteraren istället för din vanliga skrivare. Har du testat det också??
  • Dejli

Installera CutePDF. Den fungerar som citrondoft säger som en skrivare... man skriver ut till den istället för att spara i pdf-format.

• lovemealways

I den version av open office som jag har finns "exportera som pdf direkt" i menyraden, eller vad det heter. Konstigt att din version inte har det, för min version är ju inge "flashig" :) Maila den till mig om du vill kan jag spara som pdf och maila tillbaka :)

• Tinzi
    citrondoft skrev 2012-03-21 22:08:18 följande:
    I trådstarten skrev du att valet att konvertera till pdf inte finns i som alternativ när du skall spara. De pdf-konverterare jag har använt så väljer man istället Skriv ut och väljer pdf-konverteraren istället för din vanliga skrivare. Har du testat det också??
    jopp, redan testat, gick inte av ngn anledning höll på flera timmar med det där :(
    lovemealways skrev 2012-03-22 07:11:46 följande:
    I den version av open office som jag har finns "exportera som pdf direkt" i menyraden, eller vad det heter. Konstigt att din version inte har det, för min version är ju inge "flashig" :) Maila den till mig om du vill kan jag spara som pdf och maila tillbaka :)
    åh, kan jag det? Tack!
    Kan du inboxa mig din vanliga mail isf?
    Tusen tack för jag orkar inte med detta längre...
Svar på tråden Tryckeriet har inte samma program så festhäftet blir helt knäppt