• suzanna82

Ordenhusen Johanneberg, vad tycker du?

Hej!

Undrar om det finns någon som vart/haft bröllopsfest på Ordenhusen i Johanneberg? Har sökt här på torget men de trådarna är ganska gamla.

Vad tyckte ni om stället? Har ni bilder får ni gärna förmedla dem

Tack på förhand.

• Svar på tråden Ordenhusen Johanneberg, vad tycker du?
  • fasit
    suzanna82 skrev 2012-03-19 20:42:21 följande:

Hej!

Undrar om det finns någon som vart/haft bröllopsfest på Ordenhusen i Johanneberg? Har sökt här på torget men de trådarna är ganska gamla.

Vad tyckte ni om stället? Har ni bilder får ni gärna förmedla dem

Tack på förhand.

Är det odd fellows hus? Jag tror vi hade fest där när vi tog kandidatexamen förra våren om det är samma?
  • Elila

Jag har haft fest där men även varit på bröllop...

Stället är fantastiskt för bröllop. Brudparet kom till festen genom trädgården och alla gäster stod på trappan, jätte fint! Väldigt fina och välplanerade lokaler med festlokal och bibliotek.
    I bibilioteket hade brudparet sitt presentbord och sin gästbok, här åts det även tårta då vissa av borden dukades bort efter middagen...

Jättebra mat och trevlig personal.

Ett stort minus dock som vi tyckte var sådär var att avec ingick inte utan kostade 90 (!) kronor st för en liten, liten whisky eller baileys och priserna i baren efteråt var hutlösa typ 60:- för en öl och 75:- för ett glas vin...
    Det drog ner det hela lite grann tyckte vi.

Men allt som allt så är det ett fantastiskt ställe att både ha fest på och att vara bjuden på fest på...

• Mollee

Jag var på bröllopsfest där för ...oj, det är nog 10 år sen nu! Men det var jättefint, speciellt som Elila säger, när brudparet kommer upp genom trädgården och man har brudskålen ute på terrassen.

Sen ligger det ju bra, jättecentralt samtidigt som det känns som att vara ute på landet.

• suzanna82

Hej och tack för era svar. Var och tittade på lokalen för några dagar sedan. Men jag blir lite förvirrad, ni skriver att brudparet kom från en trädgård. Det fanns ingen trädgård när vi var och tittade. Vad jag kommer att tänka på är att ni kanske var i det stora huset? Vi tittade på huset på andra sidan gatan där de har fester när det är färre gäster (vi skall vara cirka 50st).

När det gäller avec så kommer vi att bjuda på det, så där blir inte gästerna besvikna ;)

Nej, det är inte odd fellows hus.

En hela annan fråga. När jag sökte efter min tråd i sökmotorn kom den inte upp. Hur fick ni syn på den?

• Elila

Jaha.... du tänker på Svarta Örnen. Har aldrig varit där på fest tyvärr så kan inte hjälpa dig...

Jag såg tråden i "forumet"...

Svar på tråden Ordenhusen Johanneberg, vad tycker du?