• Hemligbrud77

Söker förslag på presenation av gäster?

Har varit inne på att ha den traditionella presentationen av våra gäster, ni vet: "Nr. 2, sambo med nr. 3. Lärare som gillar ovanliga ölsorter och Calle. bla bla" Men känner att jag vill ha nåt annorlunda!

Vårt bröllop är fokus fest snarare än bröllop så det får gärna vara lite spralligt och ovanligt, däremot är det 80 bjudna...

Förslag någon?

• Svar på tråden Söker förslag på presenation av gäster?
  • lisskulla

Luska via vänner om roliga talanger, pinsamm händelser osv. Sånt som kan få ett samtal att dra igång. Tex.

Micke, granne och vän till Brudparet. Gift med Eva. Micke är en entusiastisk bergsklättrare som träffade eva på Finlandskryssning (ja, det är sant!) Micke är ett stort stöd till Brudgummen varje år inför Vätternrundan, då Micke ser till att Kalles cykel blir topptrimmad till ofta mycket höga kostnader. Micke arbetar som arborist, gillar 50-talsrock och, snälla gäster...be INTE Micke berätta om sin karriär som fjälljägare, Vi ha inte tid med det.

• Nikkita
    lisskulla skrev 2012-03-16 11:45:50 följande:
    Luska via vänner om roliga talanger, pinsamm händelser osv. Sånt som kan få ett samtal att dra igång. Tex.

Micke, granne och vän till Brudparet. Gift med Eva. Micke är en entusiastisk bergsklättrare som träffade eva på Finlandskryssning (ja, det är sant!) Micke är ett stort stöd till Brudgummen varje år inför Vätternrundan, då Micke ser till att Kalles cykel blir topptrimmad till ofta mycket höga kostnader. Micke arbetar som arborist, gillar 50-talsrock och, snälla gäster...be INTE Micke berätta om sin karriär som fjälljägare, Vi ha inte tid med det.

Det här var ett super bra förslag & riktigt roligt :) Dock lite långt kanske...

Jag har också funderat på detta ett tag vi ska skriva hur de känner oss & en kort personlig mening om varje gäst. Typ: Anna: Brudens bästa vän sedan högstadiet. Har genomfört Svenska klassikern 3 gånger!