• Hemligbrud77

Söker förslag på presenation av gäster?

Har varit inne på att ha den traditionella presentationen av våra gäster, ni vet: "Nr. 2, sambo med nr. 3. Lärare som gillar ovanliga ölsorter och Calle. bla bla" Men känner att jag vill ha nåt annorlunda!

Vårt bröllop är fokus fest snarare än bröllop så det får gärna vara lite spralligt och ovanligt, däremot är det 80 bjudna...

Förslag någon?

• Svar på tråden Söker förslag på presenation av gäster?
  • lisskulla

Luska via vänner om roliga talanger, pinsamm händelser osv. Sånt som kan få ett samtal att dra igång. Tex.

Micke, granne och vän till Brudparet. Gift med Eva. Micke är en entusiastisk bergsklättrare som träffade eva på Finlandskryssning (ja, det är sant!) Micke är ett stort stöd till Brudgummen varje år inför Vätternrundan, då Micke ser till att Kalles cykel blir topptrimmad till ofta mycket höga kostnader. Micke arbetar som arborist, gillar 50-talsrock och, snälla gäster...be INTE Micke berätta om sin karriär som fjälljägare, Vi ha inte tid med det.

• Nikkita
    lisskulla skrev 2012-03-16 11:45:50 följande:
    Luska via vänner om roliga talanger, pinsamm händelser osv. Sånt som kan få ett samtal att dra igång. Tex.

Micke, granne och vän till Brudparet. Gift med Eva. Micke är en entusiastisk bergsklättrare som träffade eva på Finlandskryssning (ja, det är sant!) Micke är ett stort stöd till Brudgummen varje år inför Vätternrundan, då Micke ser till att Kalles cykel blir topptrimmad till ofta mycket höga kostnader. Micke arbetar som arborist, gillar 50-talsrock och, snälla gäster...be INTE Micke berätta om sin karriär som fjälljägare, Vi ha inte tid med det.

Det här var ett super bra förslag & riktigt roligt :) Dock lite långt kanske...

Jag har också funderat på detta ett tag vi ska skriva hur de känner oss & en kort personlig mening om varje gäst. Typ: Anna: Brudens bästa vän sedan högstadiet. Har genomfört Svenska klassikern 3 gånger!

Jag känner att det lätt blir väldigt långt & det svåra är ju att korta ner för annar blir det lätt 4a sidor med enbart presentation...

• Hemligbrud77

Jag tänkte om någon hade förslag på ett HELT annat sätt, inte skriftligt utan som en muntlig lek/grej eller liknande, som man kan göra vid minglet när man dricker skumpa, innan middagen? Förslag?

• JesFre

gör någon forma av tävling, ge folk lite olika uppgifter på ett pappar "hitta en person som älskar att hoppa fallskärm" "hitta en man som älskar att shoppa" "hitta en kvinna som har jägarexamen" ni vet ju antagligen en hel del roliga saker om era gäster. Och sen skriver ni några olika sådana papper så att inte alla frågara samma personer. SKriv lite udda saker så att det inte blir lätt att "se" vem det är man ska fråga. Och den som hittat alla rätt först vinner ett litet pris. Får gästerna att gå runt lite och prata lite i alla fall Glad

Svar på tråden Söker förslag på presenation av gäster?