• AngelicaLidnvall

    Höstbröllop

    Hej där ! 

    Vi har nu planerat klart allt så pass att vi vet att det kommer bli ett oktober bröllop, lokalen där både vigsel och feste kommer hållas är fixad, + klänningen är köpt (väntar ivrigt på att den ska komma) och sambons kläder har vi också kikat ut redan =)

    Men nu när det är höst, är det nån som kan ge ide på hur man skall dekorera på bord mm ? Mycket ljus kommer de bli eftersom de börjar bli mörkt och de blir ju så mysigt.

    Sen när skall man skicka ut inbjudningar ? Om man skickar nu känns det som att de blir för tidigt och alla hinner glömma, men ändå måste man ju få veta i tid så det går att planera för maten mm. 

    Kanske finns någon som kan dela med sig av vad dom haft/skall ha under sitt bröllop ? 

  • Svar på tråden Höstbröllop
  • caruba

    Titta gärna in till oss på www.brollopstorget.se/Forum-8-114/m4081885.html (vi som ska giftas i oktober.)

    Vi tänkte (host host jag) att dekorera med pumpor och liknande.  Kan jag hitta fina löv, nötter och liknande innan så kommer vi att dekorea med det också.

    Inbjudningar av vad jag har förstått ska skickas två till tre månader innan..
    Men man kan ju alltid skicka save the date kort.

    Jag tror att vi kommer att ha khoml oys på kvällen.. Kanske innan dansen. Men det är inte helt bestämt.

  • BodyMindSoul

    Hej där, vi har spikat 3 november så det är ju ganska nära :) När jag jobbade som florist så rekommenderade jag ofta att man köper buntar med krysantemum ( prisvärda på hösten) och klipper av blommorna, dessa strör man sedan på borden, eftersom de håller så bra så kan man klippa av dem dagen innan, spraya på dem och stoppa in dem i kylen, sen är det bara att strö dem när man dukar. De håller lätt hela dagen och kvällen utan att se ledsna ut. Superfint och prisvärt :)

  • Pyttsan

    Äpplen är också vackra att dekorera med, det finns ju också många vackra grönsaker, om man vill ha lite skördefest. Glad 

Svar på tråden Höstbröllop