• Dazzle

Aktivitet vid avdukningen?

Vi ska ha buffé å hade velat ge gästerna en bensträckare medan det dukas av innan desserten men funderar på vad man kan ha för aktivitet då. Kul om det händer ngt lr finns något att göra utöver skriva gästbok. Förslag någon? Hur tänker ni om detta? Var på en fest å de hade danskurs, typ obligatorisk i line dance - jättekul.

• Svar på tråden Aktivitet vid avdukningen?
  • Nikkita

Efter vår middag kommer vi köra lite paus. Då kommer jag kasta brudbuketten, min tärna har fixat en "lek" för oss där vi får olika frågor "vem av oss som gör vad" & svarar med att hålla upp respektive sko.

Folk får tid att mingla lite & ev. ta en rökpaus om de behöver.

• Chicita

Jag skulle uppskattat en stund att kunna bara röra på mig, prata med såna jag känner men inte sitter i närheten av och hinna prata lite extra med brudparet också...

Personligen gillar jag inte när det ska göras saker "obligatoriskt". Dels för att jag kan känna mig lite obekväm med vissa lekar eftersom jag inte är helt bekväm i min kropp. Och dels för att jag har fysiska problem (skadad axel och skadad fot) som gör att vissa saker ska jag inte göra, även om dom kanske verkar harmlösa för andra.
    Att då vara den där tråkiga personen "som aldrig ställer upp" är inte kul. Så jag uppskattar faktiskt när inga vuxenlekar existerar - eller om dom är uppenbart frivilliga. Alltså av typen "vem vill....?"

Bara för att ge dig ett annat perspektiv. Självklart ska ni göra som ni känner att ni vill och vad som passar era gäster Glad 

• Nikkita
    Chicita skrev 2012-03-15 16:36:25 följande:
    Personligen gillar jag inte när det ska göras saker "obligatoriskt". Dels för att jag kan känna mig lite obekväm med vissa lekar eftersom jag inte är helt bekväm i min kropp. Och dels för att jag har fysiska problem (skadad axel och skadad fot) som gör att vissa saker ska jag inte göra, även om dom kanske verkar harmlösa för andra.
    Att då vara den där tråkiga personen "som aldrig ställer upp" är inte kul. Så jag uppskattar faktiskt när inga vuxenlekar existerar - eller om dom är uppenbart frivilliga. Alltså av typen "vem vill....?"

Bara för att ge dig ett annat perspektiv. Självklart ska ni göra som ni känner att ni vill och vad som passar era gäster Glad 
    Haha så känner jag oxå, men detta har vi tillåtit min tärna att fixa eftersom det bara är jag & min blivande som involveras i leken. Gästerna tittar givetvis på & får sig förhoppningsvis några goa skratt på vår bekostnad. 

Men som gäst hade jag inte gillat att slängas in i några obligatoriska lekar, så förstår precis hur du känner Glad
  • Dazzle

Nikkita,gör ni skoleken ståendes i pausen? Kanske inte fel, men jag har bara sett den sittande, då alla ser väl oxå..

Chicita, jag håller helt med. Jag avskyr obligatoriska lekar! Trivs inte heller i kroppen och tycker det är jättejobbigt, avskyr obligatoriska tipspromenader å sånt.

Vill det ska finnas lite saker att göra. Själv är jag ganska osocial så blir det 30 min paus så står jag bara å häckar i ett hörn å försöker inte synas...

• teddy

Det bästa tipset jag fick när jag slängde ut nästan samma fråga var fotografering av gästerna! :)
    så man inte missar någon som är med... :) 
    Man kan ju göra en lite kul grej av de lixom... 

• Chicita
    teddy skrev 2012-03-15 20:26:29 följande:
    Det bästa tipset jag fick när jag slängde ut nästan samma fråga var fotografering av gästerna! :)
    så man inte missar någon som är med... :) 
    Man kan ju göra en lite kul grej av de lixom... 
    Och där skulle min kväll vara förstörd...
    Jag hatar att vara med på bild och vill absolut inte tvingas till det. Jag mår så dåligt av att behöva ta foton för legitimation och liknande att jag spyr blod dagarna innan.
    Att få höra att jag måste ställa upp på bild för att brudparet vill ha kort på mig skulle göra att jag låste in mig på toa och grinade hela pausen. Det är en sak om man råkar hamna med på en bild nånstans. Men det där med att ställa upp sig och bli fotograferad... hugaligen Gråter 

Jag var livrädd för att få bilderna efter bröllopet. Men jag älskar dom flesta (speciellt när jag fått smälta dom lite) och jag visar faktiskt gärna upp dom. Och det är ytterst ovanligt för mig.
    Svärmor har en bild från första påsken jag var med på (första gången maken tog hem en tjej så det måste ju förevigas Tungan ute ) Och jag blir gråtfärdig varje gång jag ser kortet... Så nu när hon vet hur illa jag mår när det gäller kort så har hon slutat visa upp dom bilderna när det kommer folk...

Jag har alltid varit så, även när jag var riktigt liten. Mamma brukade säga att jag lärde mig att krypa för att kunna försvinna ur fokus på kameran Flört 

Nikkita bra tänkt... Ni bjuder på er själva. Det tar ingen illa upp över Glad 

Rent generellt skulle jag säga att hitta gärna på saker - men låt dom vara frivilliga. En tipspromenad kan vara ett bra alternativ om man vill få ut folk ur lokalen så man kommer åt att rodda om snabbt och enkelt.
    Fotografering också. Varför inte rodda upp så att någon antecknar vilket nummer personen har (alltså fotograferingsordning) så att gästen skriver en hälsning på rätt sida i gästboken (om man ska klistra in bilden på motsvarande sida). Typ "du är nr 18, skriv på den sidan"...
    Men låt det vara frivilligt om man vill fotas - alternativet kan vara att man kan rita ett självporträtt, eller skriva en dikt eller något annat där bilden skulle ha suttit.

Det finns många som mår riktigt dåligt över saker som andra tycker är en bagatell.
    Och det där "men du får väl ställa upp" kan kännas nästan som mobbing, för man känner sig så dum och elak utöver dom ångestkänslor man redan har - då man känner att man förstör för alla andra om man inte "offrar sig"... 
  • Nikkita
    Dazzle skrev 2012-03-15 20:20:43 följande:

Nikkita,gör ni skoleken ståendes i pausen? Kanske inte fel, men jag har bara sett den sittande, då alla ser väl oxå..

Ja jag tror att vi kommer att göra den ståendes, den går ju relativt fort Glad Personalen ska bryta upp bordet till några små nämligen så det blir inte plats att sitta där i alla fall. 
  • teddy

Chicita: Nä de e klart, finns det de som verkligen inte vill vara med på bild är det kanske ingen toppenidé... men för vår del kommer det inte vara någon fara :)

Svar på tråden Aktivitet vid avdukningen?