• say yes

Festlokal i Gbg, hjälp!

Hej!

Vi hade först bestämt oss för att ha vigsel och fest på norra Öland men nu verkar det som att det blir ändrat och jag söker en festlokal i Gbg med omnejd och Orust.

Vi blir ca 70 gäster.

Är det ngn som kan hjälpa mig böir jag såå tacksam.

• Svar på tråden Festlokal i Gbg, hjälp!
  • Toktjejen

Letar oxå lämplig Lokal på Orust / Stenungsund....

• Vivvi86

Jag har skrivit i en liknande tråd, Delsjö Golfkrog. En av mina närmsta vänner gifte sig där nu januari och det var otroligt mysigt :)
    http://www.delsjogolfkrog.se/

• say yes

vivi: tack, det skall jag kolla upp!

toktjejen: vi får spana åt varandra lite då  

• M o J 2012

Va föra året på bröllop och bröllopsfest i Skansenskrona, fantastisk lokal.

• Fjärilen

Vet inte vad du har för kriterier. Men vill tipsa om de som alla andra tipsar om.
    Överås i Örgryte, ligger på gångavstånd ifrån Örgryte gamla kyrka, super fin lokal, man får ta med egen dryck och ordna med catering själv.

Om du vill vara ute i skärgården så kan jag tipsa om Stora Mosskullen, man sitter i ett gammal båthus, måste dock ha en speciell catering firma, men du får ha med egen dryck.

Om det är budet du är efter så finns Askims samlingslokal som ligger på gångavstånd från askimsskyrkan. Har massa fina takmålningar och ser ute som en herggård på insidan. Kostar ca 3000kr.

Sedan så tipsar alla om Stora Holm. Har aldrig varit där personligen.

Finns ju även Nääs slott, varmbadhuset osv. Allt beror ju på vad du är ute efter för känlsa, budget, catering eller inte osv....

• Partyplanner

Hej!

Kolla in GTS festvåning i Vasastaden. De har fantstiska lokaler. Jätte god mat och bra service.

Perfekt för fester med mindre antal gäster. Jag tror att de tar 100 gäster som mest.

www.gtskonferens.se

Lycka till!

• Lillis82

Jag tipsar om den lokalen vi själva skall vara i Glad Hjuviks båtklubb.. supermysig lokal vid havet.. lite dyr men det är det värt..

• say yes

Tack alla underbara tjejer (och killar?) - vilka fina förslag ni gett mig!! Kom gärna med fler!

• FruSSE

Här har du ett fint alternativ som vi tittade på www.villavanahem.se/

För oss blev det dock Långedrags Värdshus :D
    Askims samlingslokal hade vi välkomstkalaset för vår dotter. Fin lokal, men ta med eget porslin och allt som behövs till kök typ.  

• say yes

PUFFAR lite på denna tråden då jag tror o hoppas att många kan ha nytta av infon här

• amek

Vi ska gifta oss i Tuve kyrka och ha festen på Stora Holms säteri, jättemysigt där! De har ett trädgårdshus där man kan ha vigsel om man vill, eller om man vill ha mingel där direkt efter kyrkan innan man går in i den andra lokalen. Vi har dock bara hyrt den stora lokalen, ett gammalt ombyggt stall med vitmålat golv och tak och levande ljuskronor i taken. Man kan vara upp till 100 pers tror jag!

www.storaholmssateri.se/ha_din_dromfest_har.html 

• amek

De har även kök och man kan ha med egen mat och dryckGlad

• Brud072012

Ställen vi tittade på innan vi bestämde oss är: 

Bryggan under bron (Bekanta hade sin bröllopsfest här och var jättenöjda)
    Skansen Lejonet
    Aspenäs Herrgård i Lerum (Också bekanta som varit nöjda med detta)

Vi valde till slut Ordenshusen i Johanneberg

• say yes

Tack för bra tips! Tar gärna emot fler förslag!

• snuttitess
    Brud072012 skrev 2012-04-04 21:58:28 följande:
    Ställen vi tittade på innan vi bestämde oss är: 

Bryggan under bron (Bekanta hade sin bröllopsfest här och var jättenöjda)
    Skansen Lejonet
    Aspenäs Herrgård i Lerum (Också bekanta som varit nöjda med detta)

Vi valde till slut Ordenshusen i Johanneberg
    Hej
    Vet du vad de kostar att ha bröllops middag/fest på bryggan under bron? :)
  • say yes

Ngn som vet ngt om prisklassen på ordenshusen i johanneberg?

Svar på tråden Festlokal i Gbg, hjälp!