• Fröken fantastisk

plats för utomhusvigsel i göteborg?

Jag och sambon ska gifta oss utomhus med en kort vigsel som sen blir till grillparty. Avslappnande gäster med sommarfina klänningar, ät¨-så-mycket-du-vill-bord med grillbuffé och pastasallad, det är verkligen vi!

Vi bor i lägenhet och kan därför inte vara i egen trädgård. Vart kan vi istället vara? Tips på plats för utomhusvigsel med tillhörande fest i göteborg/ mölndal mottages mycket gärna!

Det kommer bli en relativt liten vigsel med ca 30 personer. Ungefär en tredjedel av dom behöver ordentlig sittplats (med stol och bord) och resten trivs lika bra med picknick-sittning. Vi kommer tända ca 3 normalstora grillar

Vi vill såklart helst ha fantastiskt väder men möjligheten att sätta upp partytält ska finnas. Eventuellt att det finns ett större tak av något slag eller ett stort/flera små lusthus.

Det kommer bli en lunchvigsel och vi beräknar att alla gäster har farit hem vid 20-tiden så vi kommer inte störa någon nattetid.

Finns det någon fin park? Någon som lånar ut sin trädgård offentligt? Andra tips?

Slottsskogen är ju såklart superfint men under högsommaren kan det bli risk för en himla massa folk runtomkring vilket vi inte alls är intresserade av.

Längtar så!

• Svar på tråden plats för utomhusvigsel i göteborg?
  • Fröken fantastisk
    Fjärilen skrev 2012-03-16 07:55:52 följande:
    Det är ju väldigt vacker vid Gunneboslott.
    Det har du alldeles rätt i! Tack för tipset? Finns det fler tips?
  • Tanja79

Hej,

Vi kommer ocksa gifta oss borgligt, men vet du om det är möjligt att ha tva best män (dvs bada skriver pa vigselintyget).

Tack och lycka till med bröllopet

• mjeanettek

Kan du kolla om någon hyr ut en kollonilott eller sommarhus? Kan säkert få det billigt för en helg, och då får du bröllops resan på köpet ;) www.hyrahyra.se/annons/stuga_vid_havet_göteborgs_södra_skärgård_donsö_donsö_göteborg_västra_götaland_-_uthyres-64919 OBS: jag har inte varit där själv! Bara något jag sett i ett forum.

• Fjärilen

I Botaniska så har dom ju ett litet lust hus, som man kanske kan vigas i, men man kanske inte får grilla där. Annars så finns ju även Tjolöholm som har fins ställen utomhus. Näckrosdammen kanske?

Svar på tråden plats för utomhusvigsel i göteborg?