• frigan
    Äldre 12 Mar 13:30
    1250 visningar
    1 svar
    1
    1250

    Vilka ska jag bjuda?

    Jag och min fästman ska gifta oss i juli. Först tänkte vi att det bara skuller vara han och jag. Men nu har vi funderingar kring om vi ska bjuda dom närmaste, typ mamma, pappa syskon. Men blir orolig att någon kommer känna sig glömd, har två äldre syskon jag knappt umgås med, som jag känner för att inte bjuda men, det kanske blir fel i sig! Hur ska jag tänka kring det här?

    Jag vill inte heller få dom att tro att vi är snåla på något sätt, vi vill ha det enkelt och intimt helt enkelt. Undrar också över vad man ska göra efter vigseln, man vill ju bjuda på någonting men vad? Fika eller mat? Vart ska man hålla till? Känns mest som det blir mer planering. Så hoppas någon av er där ute har förslag på en simpel lösning.

    Kram på er!

  • Svar på tråden Vilka ska jag bjuda?
  • ECO weddin­g
    Äldre 12 Mar 14:46
    #1

    Det är klart att ni inte ska behöva bjuda någon ni inte vill, men sen är det ju så att man alltid är rädd för att folk ska ta illa upp. Prata med dina föräldrar och se vad de tycker kanske, eller inludera dem bara i en liten del som till exempel bröllopsbrunch dagen efter.


     


    Sen vad ni vill göra är upp till er, vissa restauranger har små lokaler i sig där mindre grupper kan ha en mer intim middag, känner till några såna i Göteborg men vet inte vart du bor. Det brukar i alla fall kunna vara väldigt mysigt. Annars om ni har några speciella intressen kanske ni vill ägna dagen till det.

Svar på tråden Vilka ska jag bjuda?