• Blivande MRS Karakas

Ingångs march.... ja trodde valet var lätt????

Jag tänkte att ähh ingångs march "bara tar man nån" men ack vad jag bedrog mig.... för de första känns ingen utav de klassisk rätt för mig själv när ja sitter å lyssnar å sen när ja prata med MR Karakas om de så säger han nej vi tar en vanlig låt som är mer "vi".
    Grejenn är att v bestämt oss för å ta Bruno Mars låt

som utgång, å den är SÅ VI!!! å de kommer få alla å skratta, ungarna komemr böja dansa för de älskar den. så de känns som att den blir vår "grej" liksom så då tycker jag att de känns som att de räcker med den å istället  ta en pampig klassisk  marsch i början för de  ä ju ändå bröllop liksom.....
    men om ja inte äns kan hitta nån som jag själv gillar hur ska ja då kunna sälja in de hos Mr  Karakas?

Så hit med de, tips? roliga men pampiga ingångs låtar eller väldigt fina stycken som  kan passa???? jag vill ha once in a lifetime känsla liksom  :)

• Svar på tråden Ingångs march.... ja trodde valet var lätt????
  • Willow

Jag gillar Delsbo Brudmarsch, tycker den ar pampig och fin men inte for mycket som vissa andra mer valkanda val. Kolla in den har sidan, har kan du lyssna pa manga olika brudmarscher pa orgel.
    www.kyrkomusik.se/index2.php

Annars ar jag aven valdigt fortjust i Trollens Brudmarsch - fast pa orgel kanns den for lag och mork pa nagot vis, den ar sa mycket finare av spelman - fast det faller ju inte alla i smaken kanske.

• TheD

Haha, tyckte det var lätt med in och utmusiken :D Det var bestämt innan vi hade spikat ÅR för bröllop ;)

Lycka till

• darkHorse

Haha, jag hade aldrig varit inne på kyrkomusik.se förut men det verkar ju finnas en som heter "Brudmarch från ***" där *** är den lilla håla jag kommer ifrån :o
    Det är ju nästan så att man "måste" välja den för att den finns, även om jag inser hur töntigt det låter.

Svar på tråden Ingångs march.... ja trodde valet var lätt????