• Äldre 8 Mar 14:58
    2728 visningar
    17 svar
    17
    2728

    10 år i morgon...

    Jösses hur fort tiden går.
    Kom precis på att vi firar 10 år tillsammans i morgon. Och i lördags var det 6 månader sen vi gifte oss.

    I morgon ska jag till Stockholm över dagen, men vi kan ju lika gärna fira på kvällen.
    Har ni några tips?
    Jag har alltså inte tid att stå och förbereda någon fin middag under dagen och överraska maken med. Så hur ska vi fira? 

  • Svar på tråden 10 år i morgon...
  • FruNov­ember
    Äldre 8 Mar 18:13
    #1

    Grattis i förskott! Kommer din man vara hemma innan du åker? En mysig lyxfrukost kanske vore något isf, om han åker innan dig, göm ett litet kärleksbrev i bilen eller hans jacka På kvällen är väl middag och fin efterrätt givet, kanske kan ni skriva ner tio saker som ni minns som speciellt underbara under era tio år tillsammans?

  • Äldre 8 Mar 18:23
    #2

    Tack FruNovember Skrattande
    Han skjutsar mig till tåget i morgon och sen jobbar han hemifrån den dagen så hunden inte blir ensam.
    Lyxfrukost kan vara svårt, han äter flingor med mjölk - punkt slut - på morgonen. Även om vi är på hotell Tungan ute 
    Om hotellet inte har hans märke på flingor (men 42 andra) så blir han lite putt... Så han är rätt inrutad där *hehe*

    Jag kommer hem kl 18. Och det är tiden då han brukar vara grishungrig och vill äta mackor och dricka te omedelbart så jag hinner liksom inte laga någon mat åt oss på kvällen då.

    Att gömma ett brev låter mysigt. Brukar göra sånt om han är ute och åker i jobbet (händer typ 1-2 ggr per år) kanske ska skicka ett mail från tåget så har han hunnit vakna till när han läser det *hihi*
    Eventuellt så skulle jag kunna be honom boka bord på vår favoritrestaurang så han hämtar mig på tåget i morgon och så går vi direkt och äter innan vi åker hem. Fast förståss då måste han lämna bilen på stan om han ska kunna ta ett glas vin Obestämd 

    Uj vad bökigt det kändes nu... Korkat av mig att välja den här dagen att åka till stockholm.
    Men det passade en jag ska träffa där nere och jag tänkte inte på att det var 10-årsjubiléeum. Vi brukar inte direkt fira annars. Kanske tar ett glas vin på kvällen eller så... men 10 år är ju lite speciellt Obestämd

  • FruNov­ember
    Äldre 8 Mar 18:31
    #3

    Typiskt, men något mys blir det ju! Du kan inte be någon skjutsa er istället, så ni kan lyxa till det lite på restaurang? Alternativt om ni handlar med något hem och öppnar en flaska bubbel? Att ge honom ett presentkort på massage för kvällen kanske kan vara något?

  • Äldre 8 Mar 18:45
    #4
    FruNovember skrev 2012-03-08 18:31:40 följande:
    Typiskt, men något mys blir det ju! Du kan inte be någon skjutsa er istället, så ni kan lyxa till det lite på restaurang? Alternativt om ni handlar med något hem och öppnar en flaska bubbel? Att ge honom ett presentkort på massage för kvällen kanske kan vara något?
    Vi har ingen som kan skjutsa oss om inte brorsan ska fixa barnvakt till sin dotter (vilket innebär 5 extra mil för honom bara för att fixa barnvakt).

    Känner mig negativ nu bara när du försöker hjälpa. Och det är jag inte, så ta det inte så... Solig 

    Jag är superyr, ska utredas för MS. Har en trasig axel som bara går ur led hela tiden och en väldigt trasig fot. Så jag har lite svårt att bjuda på massage och såna saker. Det gör ont för mig och vissa saker kan vara direkt skadliga. Och så har vi en grymt svartsjuk omplaceringshund här hemma också *hihi*

    Jag börjar luta åt lite ostbricka och att se om första Sagan om Ringen i morgon kväll, eftersom vi såg den på vår första dejt.
    Och sen kanske laga lamytterfilé med honungsmarinerade grönsaker och rödvinssås och någon god efterrätt på lördag istället Glad 
  • Dejli
    Äldre 8 Mar 18:58
    #5
    Chicita skrev 2012-03-08 18:45:41 följande:
    Och sen kanske laga lamytterfilé med honungsmarinerade grönsaker och rödvinssås och någon god efterrätt på lördag istället Glad 
    Spännande, själv har jag aldrig ätit lama ;)

    Skämt åsido... små enkla saker tycker jag är tillräckligt för egen del iaf... en god middag med efterrätt, dämpad belysning och ljus. Lite soffmys med en lång och bra film och en "snacksbuffé". Så tråkig är jag :P
  • Äldre 8 Mar 19:02
    #6
    Dejli skrev 2012-03-08 18:58:11 följande:
    Spännande, själv har jag aldrig ätit lama ;)

    Skämt åsido... små enkla saker tycker jag är tillräckligt för egen del iaf... en god middag med efterrätt, dämpad belysning och ljus. Lite soffmys med en lång och bra film och en "snacksbuffé". Så tråkig är jag :P
    Oj, tänk vad fel det kan bli när man missar en bokstav Oskyldig
    Jag lägger den saknade här istället då.... ---> M
    *hihi*

    Soffmys låter bra Skrattande 
    Om jag hinner i morgon så funderar jag på om man skulle tittat in på någon chokladaffär och köpt hem lite lyxiga praliner. Han ääääälskar choklad. 
  • Lovebi­rd
    Äldre 8 Mar 19:48
    #7

    Din man skulle annars kunna tilllaga en romantisk middag till er som serveras när du kommer hem från sthlm. Så kan du skaffa efterrätten. 

  • Äldre 8 Mar 20:16
    #8
    Lovebird skrev 2012-03-08 19:48:30 följande:
    Din man skulle annars kunna tilllaga en romantisk middag till er som serveras när du kommer hem från sthlm. Så kan du skaffa efterrätten. 
    Jättebra idé...
    Om han kunde laga annat än stekt köttfärs Tungan ute 
    Alltså tackofärs typ. 
  • Lovebi­rd
    Äldre 8 Mar 20:23
    #9

    Tacos och sagan om ringen kan vara riktigt mysigt Solig

  • Äldre 8 Mar 20:27
    #10
    Lovebird skrev 2012-03-08 20:23:14 följande:
    Tacos och sagan om ringen kan vara riktigt mysigt Solig
    Han måste hämta mig på stationen om jag ska ta mig hem med allt jag handlat (orsaken att jag åker till stockholm). Och eftersom han absolut vill äta te och smörgås kl 18 så vet jag inte om vi orkar tacos senare...
    Han har väldigt bestämda vanor min make Flört 
     
  • Pertin­ax
    Äldre 8 Mar 20:34
    #11

    Jag tycker att ostbricka och Sagan om ringen låter som en jättemysig idé! Filmen har ju ändå en speciellt betydelse för er.

  • Miss L
    Äldre 8 Mar 20:35
    #12

    Jag röstar för chokladpraliner!Skrattande Om han nu älskar det så lär det ju gå hem, och det är så lyxigt med fin choklad, mmm... Att låta honom laga maten låter också som en bra idé, eller att du köper med någon mat hem. Tycker absolut att ni ska fira er dag, men på vilket sätt det blir är inte det väsentliga, det är ju tanken som räknas :)

  • Äldre 8 Mar 21:18
    #13
    Pertinax skrev 2012-03-08 20:34:54 följande:
    Jag tycker att ostbricka och Sagan om ringen låter som en jättemysig idé! Filmen har ju ändå en speciellt betydelse för er.
    Ostbricka känns som en vinnare Glad
    Miss L skrev 2012-03-08 20:35:18 följande:
    Jag röstar för chokladpraliner!Skrattande Om han nu älskar det så lär det ju gå hem, och det är så lyxigt med fin choklad, mmm... Att låta honom laga maten låter också som en bra idé, eller att du köper med någon mat hem. Tycker absolut att ni ska fira er dag, men på vilket sätt det blir är inte det väsentliga, det är ju tanken som räknas :)
    Tja han kan som sagt inte laga mat Oskyldig
    Och han måste hämta mig på stationen. Men om jag hinner så blir det ett besök på något ställe där jag kan köpa lyxiga praliner Skrattande
  • Miss L
    Äldre 11 Mar 19:55
    #14

    Blev det ostbricka och chokladpraliner eller? Glad Grattis i efterskott!

  • Äldre 11 Mar 19:58
    #15
    Miss L skrev 2012-03-11 19:55:10 följande:
    Blev det ostbricka och chokladpraliner eller? Glad Grattis i efterskott!
    Tack Solig

    Jag hann inte köpa praliner. Och han ångrade sig på ostbrickan.
    Vi köpte en chokladmoussetårta och hade lite hallon till det. Och sen blev det lammstek med potatisgratäng och trepepparsås i går och en liten klick stracciatellaglass som efterrätt (vi tog resterna i dag Flört )
     
  • Miss L
    Äldre 11 Mar 20:01
    #16

    Mums, låter som ett perfekt firande! 

  • Äldre 11 Mar 20:17
    #17

    Ja det var riktigt bra Skrattande

Svar på tråden 10 år i morgon...