• Jonkne

Hela matkassar under ögonen!

Hjälp! Jag brukar aldrig ha påsar under ögonen men nu dom senaste 3 v har jag det nästan varje morgon!! Och dom sitter kvar hela dagen.....finns det någon som har något bra tips på hur man får bukt på problemet. Gifter mig om typ 8v och drömmer mardrömmar om att jag vaknar på min böllopsdag och är så svullen att jag måste ställa in bröllopet :o(

Snälla finns det någon som bra tips?

• Svar på tråden Hela matkassar under ögonen!
  • TheD

Apoteket har en kylgel som är bra. Liten tub ACO eller vad det är för märke.

• Jonkne

Tack jag har tom prövat hemorrojdsalvan den e ganska bra men man blir lite vit.

Men jag fattar inte varför jag vaknar varje morgon med påsar underögona, det är något nytt?! Och känner mig sjukt stressad över att jag gifter mig om 6v.......

Kylgel lät som något jag måste pröva. Tack!

• Retrobohem

Drick mer vatten, och minska salt, socker och stärkelse. Det kan inte vara nån pollenreaktion? Du kan även pröva med att sänka temperaturen i sovrummet.

• Jonkne

Pollen, är förvisso allergisk men har nog aldrig blivit så här förut.

Kan lite sömn bidra? Jag går upp vid kl 04.30 varje morgon och har lite svårt att komma i säng före kl 22.30 :o(
    men jag har jobbat så i snart 1 år så jag tycker inte att det bara kan börja nu med att bli stora påsar under ögonen.

• nagu

OOOJAAA!!! Lite sömn kan absolut vara en bidragande orsak. 
    Får inte jag tillräckligt med sömn har jag nästan alltid lite påsar under ögonen.  

• Jonkne

Åh! Då måste jag juh försöka komma i säng tidigare.....eller sova bättre kan inte säga att jag sover så gott är jag väl sover häller :o(

Blir så trött på mig själv ibland...jag känner mig inte så stressad men jag har även fått någon form utan utslag vid ena armbågen :o((  Kanske är jag mer stressad än jag tror :o(
    Men borde man inte känna sig stressad om man är det eller?

• Retrobohem

inte alltid man tillåter sig sjælv att kænna stress, då brukar kroppen sæga ifrån med huvudværk, magont, utslag, ibland feber. 

• Aniara4

Jag blir sån så här års när pollensäsongen börjar. Vaknar med puffiga veck runt ögonen varje morgon. Eftersom du är allergisk, medicinerar du ordentligt med tabletter och ögondroppar?

Sömnen är också viktig förstås. Och fundera över om du äter något som kan vara vätskesamlande, eller dricker alkohol.

Gurka vet jag inte om det funkar, den enda gång jag testat var vacker det sista jag blev. Tänkte inte på att jag var jätteallergisk mot gurka... även utvärtes, visade det sig! Men det sägs ju funka på andra normala människor!

• Jonkne
    Retrobohem skrev 2012-03-28 21:03:01 följande:
    inte alltid man tillåter sig sjælv att kænna stress, då brukar kroppen sæga ifrån med huvudværk, magont, utslag, ibland feber. 
    Om jag täker efter så har jag juh nästan ont i magen varje kväll jag går och lägger mig.....
    Jag är nog rätt duktig på att bara "ånga" vidare, inte stanna upp och känna efter.....har trott att det är min rädding i allt som händer runt om kring......men det är väll så att nångon kommer det i fatt en....skit!!!

Men inte nu!!...ha,ha...lustigt nog tänker jag inte nu.. för jag har inte tid!!.....
    Helt galet men har inte haft en tanke på att de kan hänga ihop.....men jag hoppas att livet runt mig blir lite lugnare nu och att jag hinner på 6v komma ner i varv och vakna utan påsar under ögona.
  • Retrobohem

Sæg ifrån och sætt ner foten på vissa saker nu, du ska (førhoppningsvis) bara gifta dig en gång, ta dig tid att kænna på den glædjen och gå ner i varv innan det ær dags. Be om hjælp om du har mycket att gøra, och prioritera om du har en busy vardag. Du måste ju vara ditt bæsta jag nær den stora dagen kommer! Kanske ni kan åka bort bara en natt till nån stuga eller bo på hotell eller så før att få vila i lite ny miljø dær inte tvætt, matlagning, dator och måsten kallar.

• thegedinstudio
    TheD skrev 2012-03-27 21:33:52 följande:
    Apoteket har en kylgel som är bra. Liten tub ACO eller vad det är för märke.
    ush unvik ACO !!!!!!
  • Jonkne

Och ACO var inte poppis :o) Tur jag inte köpt den.

Har bokat ansiktsbehandling i morgon ihopp om att hon har något bra tips.
    Har vart ledig och åkt skidor i en vecka men påsarna var lika stora och satt kvar nästan hela dagarna ändå Gråter
    Hoppas det finns bot för nu är det bara 5 v kvar!

• TheD
    thegedinstudio skrev 2012-04-03 08:26:34 följande:
    ush unvik ACO !!!!!!
    Den är jättebra!!!!!! Kanske inte för dig.
  • lovingyou

Får man fråga varför du tycker att man ska undvika ACO? :)

thegedinstudio skrev 2012-04-03 08:26:34 följande:
    ush unvik ACO !!!!!!
Svar på tråden Hela matkassar under ögonen!