• December

Vinterbröllop 2012

Hej

Jag är ny här och planerar mitt vinterbröllop redan för fullt. Är det någon som också planerar ett vinterbröllop detta år? Vi gifter oss på min födelsedag 12/12 och även om det är ganska lång tid kvar så har jag redan kontaktat kyrkan, präst pga att det känns som om den dagen kommer väljas av många..

• Svar på tråden Vinterbröllop 2012
  • teddy

Vi gifter oss 1/12  Glad

Vi har bokat kyrka o festlokal, jag har köpt klänning o skor, allt till inbjudningarna e inköpt, vi skickade ut save-the-dates i början av året... nu diskuterar vi maten, blommorna, smink/hår, dekorationer m.m. Glad

Vi ville först gifta oss 12/12 men då de e mitt i veckan (och dagen innan lucia) valde vi en annan decemberdag!

• December
    teddy skrev 2012-03-07 08:56:40 följande:
    Vi gifter oss 1/12  Glad

Vi har bokat kyrka o festlokal, jag har köpt klänning o skor, allt till inbjudningarna e inköpt, vi skickade ut save-the-dates i början av året... nu diskuterar vi maten, blommorna, smink/hår, dekorationer m.m. Glad

Vi ville först gifta oss 12/12 men då de e mitt i veckan (och dagen innan lucia) valde vi en annan decemberdag!
    Wow! Det var inte illa!!! :) Problemet är att vi verkar vara lite oense om datumet nu, han menar på att vi inte hinner spara ihop tillräckligt...

Festlokal och klänning redan?? Fick du en JA-känsla så fort du såg din klänning? För jag har inte hittat någon än och jag vägrar kompromissa med mig själv :D
  • teddy

Ja, angående festlokalen hittade vi en så fin lokal som dessutom va billig så vi slog lixom till direkt bara! O nästa samma sak me klänningen... jag var och testade lite tillsammans med min ena syster, bara som en kul grej egentligen, och vips så hade jag fått på mig en klänning som jag inte kunde gå ifrån! :)
    känns jättebra! :)

dock börjar jag redan nu få lite panik över saker och ting... känner att jag måste fixa catering, florist osv nu direkt och så stressar jag upp mig för att det inte e ordnat... lite dumt, jag vet... men man kan ju inte hjälpa det...! 

• Anni

Vi har bokat kyrkan 8/12, men har än så länge inte lyckats hitta nån passande lokal till bröllopsfesten :(
    Vart (geografiskt) gifter ni er?

• arioso

Jag med!
    Vi slår till med ett mellandagsbröllop den 29e december. Fortfarande hemligt för omgivningen, men jag tror jag går säker här...
    Bokat kyrkan och börjat kika på inbjudningar, typ så långt vi kommit än.

• sajenthi

121215 viger vi oss i Gamla Uppsala kyrka.
    Jag har precis bekräftat offerten till Norrlands Nation där vi skall ha festen. phew.. Det känns pirrigt!
    Och ändå är det väldigt långt kvar.

Har nu alltså bokat kyrka, präst, festlokal (med meny, servingspersonel, dukning etc), ringar, DJ, Frisör och skickat ut Save the date korten..

Kan tyckas att jag är ute i väldigt god tid.. men nej. Två av de kyrkor vi först tittade på var redan uppbokade och flera av festlokalerna med. Tänkt på att det är många julspel i kyrkorna och att det redan är uppbokad för julbord på restauranger och catering.

Men nu känns det som att vi kan slappna av och syssla lite med detaljerna istället..

• teddy

Vi gifter oss i skåne :)
    Fick idag reda på att svärmor (blivande då alltså hehe) har bokat upp en florist, så jag blev så glad! :) 

Svar på tråden Vinterbröllop 2012