• Dolly P

Hur mkt är eran blivande med att planeringen?

Som rubriken lyder. Hur mkt är  eran blivande med och bestämmer när det gäller planering av bröllopet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-05 20:57
    Haha såg att rubriken blev fel. Hur mkt är eran blivande med att planera, ska det ju stå.

• Svar på tråden Hur mkt är eran blivande med att planeringen?
  • polkapinne

Som de flesta andra här verkar det som.

Vi tar besluten tillsammans men det är jag som letar upp, ringer samtal och kommer med de flesta idéer.
    Mat är hans intresse och foto så där har han en del att säga men annars så okejar han mest mina förslagTungan ute

• ThereseV

Han är med lika mycket som mig (tack och lov..hade inte velat plaera VÅRAT bröllop själv..) . Jag har kanske lite mer tid att lägga på googlande men han är absolut lika engagerad och intresserad som mig. Han har tex också ett konto här:P 

• annapanna88

Min blivande är med och fattar alla beslut, men det är ofta jag som tar fram förlag osv. Han får ringa många samtal då jag oftast har föreläsningar under kontorstider medan han har lite mer frihet. När det gäller detaljer som dekorationer osv har han oftast inga egna åsikter utan håller med mig, han är inte så intresserad helt enkelt :) Men när det kommer till de stora grejerna så väger naturligtvis bådas åsikter lika tungt!

• Syrinx

Vi gör lika mycket. Ingen skillnad på om det handlar om dukning, musik, kläder, inbjudningskort eller vad det nu kan vara. Självklart bestämmer jag vad gäller mina kläder och han bestämmer vad gäller sina kläder, fast vi båda gärna har smakråd från varandra. 

• dellelgarin

Just nu är det mest jag som planerar känns det som, men han håller dock på med att renovera våran lada som självaste festen skall vara och där är jag inte med och gör något alls i princip så jag anser arbetsfördelningen vara typ lika.

• ElinFalk85

självklart lika mycket. det är ju vår dag och inte bara min. något annat finns inte ens som tanke för mig.

• Guffi

Jag gör nog det mesta, tar tag i det.. Då det inte är min blivandes starkaste sida ;) Men vi pratar alltid igenom allt innan jag tar tag i det som behövs. Så visst är han lika delaktig som jag i planeringen. Men sen tror jag inte att han tänker lika mycket på det som jag gör. Han svarar och tycker till när jag frågar men sen grubblar han nog inte så mkt mer på det :)

• aniara
    Chicita skrev 2012-03-05 21:42:01 följande:
    Jag gjorde väl det mesta. Men vi var hela tiden två i planeringen.
    Precis så är det här också. Vi bestämmer allt tillsammans men jag är mer drivande och bättre på att få saker att hända. För att uppväga för det har jag gett honom ett eget område som inte är så akut där han får styra, planera och boka själv (han har mitt fulla förtroende).
  • Pertinax
    sagoprinsessa skrev 2012-03-06 10:03:42 följande:
    Han är med i stora beslut men det är jag som sköter, letar upp, jämför och fixar det mesta.
    Samma här. Han längtar efter att vi ska gifta oss, men han vill inte vara så involverad i all planering. Jag lägger mycket tid på att leta inspiration osv och så visar jag honom när jag hittar nåt och han får säga vad han tycker.
  • Lillis82

Vi har delat upp det lite.. Vi brukar kalla oss för "big picture guy" och "detail girl" 

Vi bestämde kyrka, lokal, inbjudningar tillsammans..

..sen fick han bestämma killarnas kläder, musik i kyrkan och festen, transport till festlokalen från kyrkan.

Jag fixar med dukningen, maten, alla häften som skall göras och präst. 

Sen så kommer han och överblickar och kollar på helhelten om det ser bra ut tillsammans..

(Jag fastnar väldigt lätt i småpillet.. älskar att pilla och fixa.. medan han har ett väldigt bra helhets uppfattning och kan se om det skulle funka i verkligeheten..  

Det fungerar väldigt bra.. Glad 

• Cosy

Vi gör precis lika mycket^^ Alla ideer kommer vi fram till gemenstamnt

We did it on DreamHack. Geeky love
  • knyttan

Hmmm I vårt fall så är det nog så att han skulle vilja göra mer än han gör, jag ringer alla samtal o mailar mm efter som min sambo fortfarande inte pratar perfekt svenska, så han drar sig fortfarande för sådant om han inte måste. Vi diskuterar igenom allt tillsammans men det är jag som är drivande (letar förslag o inspiration och ser till att det startas upp) och det är nog jag som har mer av en helhetsbild. Men han är jättebra på att göra "att-göra-listor" och hålla koll på så sätt. Praktiska grejer som inbjudningar mm gör vi tillsammans.

Svar på tråden Hur mkt är eran blivande med att planeringen?