• SaraAnette

    Hemmagjord buffé???

    Jag och min fästman planerar vårt bröllop och vi ska ha 70-80 gäster, (inkl. några barn). Eftersom mannen har stor släkt blir det många gäster och därför ska vi göra mycket av maten själva. Vår plan är att lägga ca 10 000 kr på maten, exkl. alkohol. Är detta rimligt? Hur mycket kostar en buffé? Någon som kan hjälpa oss?

  • Svar på tråden Hemmagjord buffé???
  • brud 201208

    Hej!

    Vad har ni tänkt att ha för något på buffen?

  • SaraAnette
    brud 201208 skrev 2012-03-05 12:32:21 följande:
    Hej!

    Vad har ni tänkt att ha för något på buffen?
    Inget är bestämt till 100 % än, men 2-3 olika sorters kött och potatissallad, vanlig sallad och lite mindre plockgrejer är det som vi pratat om. Vi gifter oss på sommaren så det blir "sommarinspirerat" i alla fall :)
  • brud 201208
    SaraAnette skrev 2012-03-05 12:37:26 följande:
    Inget är bestämt till 100 % än, men 2-3 olika sorters kött och potatissallad, vanlig sallad och lite mindre plockgrejer är det som vi pratat om. Vi gifter oss på sommaren så det blir "sommarinspirerat" i alla fall :)
    Kallskuret pålägg? Typ rostbiff, skinka,kassler eller något sådant.
    Jag gjorde en buffe till ca: 30 personer.
    Då hade jag rostbiff rökt skinka och kall fläskfile.potatisallad vanlig sallad samt fruktfat med meloner vindruvor jordgubbsr kivi m.m. och bröd smör och ost.
    Kex och brietårta

    2 hg potatisallad per person.
    1 hg pålägg till 3 personer när man har mer än ett pålägg.
    Och så självklart köper man lite till för man vill ju inte att det ska se snålt ut.
    Och sedan får man alltid över:))

    Pålägg kan man ju alltid fysa in om det blir över.
  • brud 201208

    Jag gjorde buffen själv men tror inte det hade kostat så jätte mycket mer om jag hade beställt den.
    Och om du ska ha för 80 per kan du säker få ett bra pris. På Maxi har dem en trevlig exotisk planka för 89 kr per person.Och då slipper man fixa själv. Då kan ni ju göra lite annat smått och gått.

  • hjgs

    vi ska göra maten till buffen själva, vi har börjat räkna lite smått, vi har budgeterat 6000 till 35-40 pers för mat och snacks och alkoholfri dryck, alkoholen har egen budget. Och som vi har räknat hittills så kommer det räcka väl.

  • Cenicienta

    Vi ska kolla med alla cateringfirmor i området, men hittills tar de 150kr och uppåt, och då blev vi lite snåla. Det framtida husköpet prioriteras :) Vi får räkna noga vad det kan tänkas kosta, Kanske kan använda oss av catering till vissa delar!

Svar på tråden Hemmagjord buffé???