• Supersalt

Någon som vill visa sina titanringar?

Att det ska vara så svårt?! Har bestämt oss för att vi vill ha titanringar......men vilka, det är frågan! Har förstått att många varit nöjda med titanringar.com, och de har verkligen många fina att välja mellan! Men lite inspiration hade inte varit fel : ) Någon som vill visa vad ni har valt???

• Svar på tråden Någon som vill visa sina titanringar?
  • Supersalt

Vad roligt att ringarna var fina!!! Close together är också väldigt snygg!!! Vad har du för för förlovningsring?

Jag hade bestämt mig för en plan ring, men efter att ha provat idag kör vi oxå på svagt kupade! Tycker de satt skönare och såg "bättre ut" på fingret : )

Nu står det mellan White me a line och Straight around white...suck!! Kärt bekymmer : )

• Pertinax

Våra förlovningsringar är TCOL tilux. Men vi kommer rama in dem och sätta ovanför sängen. Byter ut dem mot en varsin Around inlay med silverinlägg. Min sambo kommer ha en 6 eller 8 mm bred och jag en 4 mm bred som jag sedan kompletterar med Close together. Så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den där extra ringen. Får väl se den som morgongåva eller nåt trots att det inte är sambon som betalar. Det kändes knöligt att hitta en ring som matchar min förlovningsring då jag har en sten i den, och ville inte köpa en till från TCOL. Så därför nlir det helt nya ringar.

Straight around white finns väl bara att få som plan? Och jag kan bara säga att en blank White me a line är sjukt snygg!

• Supersalt
    Pertinax skrev 2012-03-11 21:04:14 följande:
    Våra förlovningsringar är TCOL tilux. Men vi kommer rama in dem och sätta ovanför sängen. Byter ut dem mot en varsin Around inlay med silverinlägg. Min sambo kommer ha en 6 eller 8 mm bred och jag en 4 mm bred som jag sedan kompletterar med Close together. Så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den där extra ringen. Får väl se den som morgongåva eller nåt trots att det inte är sambon som betalar. Det kändes knöligt att hitta en ring som matchar min förlovningsring då jag har en sten i den, och ville inte köpa en till från TCOL. Så därför nlir det helt nya ringar. Straight around white finns väl bara att få som plan? Och jag kan bara säga att en blank White me a line är sjukt snygg!

Men vad bra....då kanske valet är gjort!! Kan man bara få den andra i plan så blir det nog white.......Sen har jag velat ha blank, så om det är som du säger lär jag inte bli besviken : )
  • Loanne

Supersalt:
    Hur tänker du om White me a line med svagt kupad skena, skulle du välja rund eller fyrkantig infattning på mittstenen?
    Jag har själv funderat på denna ring, tycker att den är jättefin, men tycker det är svårt att veta hur en kupad ring med fyrkantig infattning skulle se ut.

• Supersalt
    Loanne skrev 2012-03-12 08:50:34 följande:
    Supersalt:
    Hur tänker du om White me a line med svagt kupad skena, skulle du välja rund eller fyrkantig infattning på mittstenen?
    Jag har själv funderat på denna ring, tycker att den är jättefin, men tycker det är svårt att veta hur en kupad ring med fyrkantig infattning skulle se ut.
    Hmm....ja, det hade jag ju inte tänkt på!! Jag tycker den fyrkantiga infattningen är snyggast!!! Synd att det inte finns någon bild på det på deras sida...finns en svagt kupad men då med rund.....

Kanske får kontakta dem och höra!!

Tack för att du påpekade det : )
  • Loanne
    Supersalt skrev 2012-03-12 19:31:10 följande:
    Hmm....ja, det hade jag ju inte tänkt på!! Jag tycker den fyrkantiga infattningen är snyggast!!! Synd att det inte finns någon bild på det på deras sida...finns en svagt kupad men då med rund.....

Kanske får kontakta dem och höra!!

Tack för att du påpekade det : )

Jag mejlade faktiskt titanringar för ett tag sedan och frågade om de har någon bild på ringen White med svagt kupad skena och fyrkantig infattning på stenen, men det hade de inte. Kan väl gissa att de inte har sådan bild på White me a line heller, men det är ju absolut värt ett försök att höra med dem!

Jag fick i alla fall svaret att svagt kupad ring med fyrkantig infattning blir snyggt. Håller med dig om att den fyrkantiga infattningen är snyggare än den runda.

Har du förresten funderat på vilken bredd på ringen och vilken storlek på mittstenen du ska ha om du väljer White me a line?

• Pertinax

Tro om inte den jag provade hade fyrkantig infattning... Tror det, för jag tycker att det är snyggast.

• Supersalt
    Loanne skrev 2012-03-12 20:59:33 följande:

Jag mejlade faktiskt titanringar för ett tag sedan och frågade om de har någon bild på ringen White med svagt kupad skena och fyrkantig infattning på stenen, men det hade de inte. Kan väl gissa att de inte har sådan bild på White me a line heller, men det är ju absolut värt ett försök att höra med dem!

Jag fick i alla fall svaret att svagt kupad ring med fyrkantig infattning blir snyggt. Håller med dig om att den fyrkantiga infattningen är snyggare än den runda.

Har du förresten funderat på vilken bredd på ringen och vilken storlek på mittstenen du ska ha om du väljer White me a line?

Jag fick oxå till svars att ringen är så svagt kupad att det inte ska göra något.......så jag tror faktiskt att jag kör på det, svagt kupad med fyrkantig infattning!

Jag har så svårt att föreställa mig hur ringen kommer se ut i de olika bredderna och de olika stenarna......Jag tycker den ser fin ut på bilden i bredd 5mm och med de stenarna som de valt på! Nu tänker jag på den första bilden på den, men jag vill ha den blank!

Min förlovningsring kommer vara blank, slät också i 5mm. så antingen kommer de vara lika breda el ev blir white me a line lite breddare......Så svårt : )
  • Supersalt
    krusidull skrev 2012-03-13 12:17:39 följande:
    Jag tycker att dessa är jättefina. Från Etsy. Fast det känns så himla billigt, något lurt?
    www.etsy.com/listing/82887473/matching-titani...

Stilrena!! Den ena ringen är ju ganska smal så kanske därför de är billiga ??!! Snyggt!
  • Dolly P

Jag har bild på våra ringar i mitt galleri. Kan som vanligt inte lägga upp bilder.

• MagicBride

De här ringarna valde vi Min ring (den västra då ju) hade egentligen ett "band" av silver men jag valde guld så att våra ringar skulle matcha, blev jättebra! Sedan matcha jag det med en slät guldring som vigselring! 
    Titanringarna köpte vi via titanringar.com och är supernöjda! Att man kunde låna hem mått för ringstorlek var också kanon.

• Loanne
    Supersalt skrev 2012-03-13 19:56:48 följande:
    Jag fick oxå till svars att ringen är så svagt kupad att det inte ska göra något.......så jag tror faktiskt att jag kör på det, svagt kupad med fyrkantig infattning!

Jag har så svårt att föreställa mig hur ringen kommer se ut i de olika bredderna och de olika stenarna......Jag tycker den ser fin ut på bilden i bredd 5mm och med de stenarna som de valt på! Nu tänker jag på den första bilden på den, men jag vill ha den blank!

Min förlovningsring kommer vara blank, slät också i 5mm. så antingen kommer de vara lika breda el ev blir white me a line lite breddare......Så svårt : )

Jag tror att det blir fint med svagt kupad och fyrkantig infattning.
    Kolla t ex denna ring från Schalins, visserligen 0,12 ct sten men man kan ändå få en uppfattning om hur det kan att se ut.
    http://www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=&cat2=37&id=175&sida=Schalins%20Europa%20Exklusiv%20|%20Europa%20Exklusiv%20Zurich

Det är jättesvårt att veta exakt hur ringen kommer se ut med olika bredder och stenstorlekar, men håller med dig om att det ser bra ut på den första bilden som visas på White me a line.

När det gäller bredd på förlovnings- resp vigselring kan jag tycka att det är fint om de antingen är lika breda eller att det skiljer relativt mycket på bredden. Så hade jag varit du så skulle jag nog kört på samma bredd!

• Supersalt
    Loanne skrev 2012-03-15 08:54:33 följande:

Jag tror att det blir fint med svagt kupad och fyrkantig infattning.
    Kolla t ex denna ring från Schalins, visserligen 0,12 ct sten men man kan ändå få en uppfattning om hur det kan att se ut.
    www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=...|%20Europa%20Exklusiv%20Zurich

Det är jättesvårt att veta exakt hur ringen kommer se ut med olika bredder och stenstorlekar, men håller med dig om att det ser bra ut på den första bilden som visas på White me a line.

När det gäller bredd på förlovnings- resp vigselring kan jag tycka att det är fint om de antingen är lika breda eller att det skiljer relativt mycket på bredden. Så hade jag varit du så skulle jag nog kört på samma bredd!

Jag tycker oxå det är snyggt med lika stora....så nu är förlovningsringen beställd i alla fall,,,,,så får vi se hur lång tid det tar innan vi beställer vigselringen : ) inte alltför hoppas jag : )
  • Ellenbell

Jag gillar titan jättemycket och har både förlovningsring och vigselring i titan. På vår bröllopsdag fick jag ytterligare denna snygga ring Också i titan, såklart! Kommer från www.zelini.se

• MariaMagdalena

Här är min kobination av förlovnings- och vigselring Alliansringen, förlovningsringen, är i stål och vigselringen i titan.

• MagnusFru

Här är våra ringar i titan från titanringar.com.
    Mannens är en Around inlay 6 mm 23 K guld i inlägget i mitten, svagt kupad med sidenmatt yta och mina ringar är en Always together 6 mm, 12 x  0,02 diamanter, svagt kupad med blank yta och en Close Together 3 mm 12 x  0,02 diamanter, svagt kupad med blank yta.

• Pertinax

Såhär blev det till slut. En varsin Around inlay med silverinlägg, 6 mm respektive 8 mm bred, samt en Close together 3 mm bred med 7 st 0,02 ct briljanter. Alla tre med sidenmatt yta och halvrunda kanter.
Svar på tråden Någon som vill visa sina titanringar?