• LindvallLarsson

Soppa till bröllopsfest

Hej! Vi har funderat på att bjuda på fisksoppa (lax) till vår bröllopsfest.
    Har någon prövat på att ha fisksoppa på sitt bröllop? Hur fungerade det för er?
    Är soppa ett bra alternativ till menyn på bröllopsfest?

• Svar på tråden Soppa till bröllopsfest
  • Chicita

Soppa och finkläder är inget som går jättebra ihop egentligen. Flört

Men som förrätt är soppa riktigt trevligt. Så det ska ni göra som ni vill med helt enkelt Glad

• Lommila1

jag har varit på ett par sk soppbröllop. Det funkar helt bra tycker jag! Nu framgick det inte riktigt om ni tänkte förrättssoppa eller enbart soppa, men de bröllop jag varit på har haft soffa som huvudrätt och ev nån kräm till efterrätt och tårta med kaffe..

förr var soppa det vanliga alternativet ( åtmn på landet...) så det är ett välprövat koncept!

• TheD

Som förrätt är det ok men som huvudrätt...då skulle jag börja fundera på vart jag hade hamnat haha men ja, det är ju jag för soppa och bröllop tycker inte jag rimmar så vackert.

• skaraborg2012

Jag tycker soppa fungerar bra som förrrätt. Men som huvudrätt ,nja....!
    Men det hela beror lite på när ni ska gifta er? Vilken årstid?
    Det känns kanske inte helt kul mitt i sommaren. Men väldigt passande höst och vinter!

• Protexblue

Vi gifter oss den 15 september och funderar på att ha soppa som förrätt. Tycker man kan ha de som huvudrätt också om de är mycket mat i den.. =)

• Margaux

Är van vid att soppa är nattmat... men som huvudrätt känns det kanske lite torftigt?

• aniara

Jag hade inte valt det själv för jag hade garanterat spillt på brudklänningen, men annars tycker jag en vällagad soppa funkar finfint som förrätt.

• Chicita
    aniara skrev 2012-03-04 20:43:17 följande:
    Jag hade inte valt det själv för jag hade garanterat spillt på brudklänningen, men annars tycker jag en vällagad soppa funkar finfint som förrätt.
    Precis det jag menar... även för gästerna så är spillandet ett orosmoment när man är finklädd.
    Och så är det ju det där med sörplandet av soppan också Tungan ute 
    Det är många som inte kan äta soppa "fint" och att sitta bredvid en främling och sörpla är kanske inte bästa sätten att knyta nya bekantskaper Flört 

Det är inte på något sätt att soppa är dålig mat eller fattigmansmat som gör att jag säger att jag inte skulle välja soppa.
    Utan att det kan vara besvärande för en del gäster 
  • Fjärilen

Det finns ju krämiga soppor också, vilket brukar minska "spilleffekten". Jag brukar ofta laga soppa till förrätt när jag bjuder på fina middagar. Hittils så har ingen gäst spillt.

Går man på finare restaurang, så brukar ju nästan alltid en rätt vara soppa. Jag tycker helt klart man kan bjuda på soppa. 

Svar på tråden Soppa till bröllopsfest