Saknaden av pappa
För 8år och 2månader sedan förlorade jag min pappa. Hade flyttat 6månader innan för att studera på en ort 6mil bort. Jag var 19år då detta hände. Åkte hem till mina föräldrar för kvalitetstid med mina föräldrar. När vi sitter och tittar på tv så börjar min älskade pappa att känna något konstigt i armen...han går iväg på toa, vinglar till så jag frågar hur det är men han bara ler och säger att benet hade domnat...han kommer tillbaka och sätter sig ner och både jag och mamma ser att något inte stämmer...jag går iväg för att ringa ambulansen och mamma som är undersköterska tar hand om pappa, samtidigt som jag ringer SOS så ropar pappa "nu far det i huvudet också"!! Detta är de sista orden jag hör från min pappa, 3dygn senare slutar allt fungera trots respirator...min älskade pappa fick en hjärnblödning 53år gammal! Det gick inte göra något, vi satt hos han dygnet runt tills hans temp var så hög och hjärtat inte orkade mer... Saknar han så oerhört mycket för varje dag som går och nu när bröllopet närmar sig så känns det ytterligare lite mer...han hade älskat att se mig gå fram med min blivande man som han hann lära känna innan detta hände...kan liksom känna hur han skulle fixa och dona för att våran dag skulle bli perfekt! Han hade förtjänat att få vara med! Men när vi lämnar vår bröllopsfest så åker vi till pappa, för vem annars än han är värld att få min bukett!! Älskade pappa, vad jag önskar att du fick dela detta med oss!