• butterfly

    Bilder från mitt febrari bröllop i Hangö

    Äntligen är allt över och jag är nu en gift kvinna. Roligt har det hela varit men ändå är jag lättad över att det är över och man hinner igen syssla med annat på sin fritid =)

    Här följer lite bilder från vårt bröllop!

















    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-03 09:36
    Där skall förstås stå februari men jag vet inte hur jag skall korrigera det.
  • Svar på tråden Bilder från mitt febrari bröllop i Hangö
  • Natalis

    Vilket underbart bröllop !! :) Blir tårögd !

    Hur hade ni gjort med stolarna?

    kram

  • butterfly

    Vi köpte knoppalakan från IKEA. Det tog en tid innan vi kom på hur vi skulle knyta fast dem på stolen men det var verkligen värt besväret. Det gjorde genast lokalen mycket festligare.  =)

  • Cicci90

    Vilka härliga bilder!
    Och vilken "vintrig" dukning ni hade fått till!
    Gillar speciellt bild nr 10, när ni går bredvid varandra, den ser så äkta och kärleksfull ut..! (det gör ju de andra också, men jag fastnade speciellt för denna!)

  • butterfly

    Tack! Jag tycker själv också att den bilden är väldigt ärlig och äkta. Det hör till en av mina favoriter. Nu efteråt är jag väldigt glad att vi anställde en fotograf för han har nog fångat de där stunderna på ett väldigt äkta och vackert sätt.

  • vinterfrost

    Åh vad fina ni var! Grattis!! 

    Var har du fått tag i capen som du har på dig på utebilderna bilden? Den var superfin!

  • butterfly

    Jag har själv ritat mönstret till capen och sedan sytt den. Tanken var att jag skulle sälja den efter det här men där står den nu i min garderob då jag inte får mig själv att avstå från den. Glad

  • vinterfrost
    butterfly skrev 2012-06-12 15:15:02 följande:
    Jag har själv ritat mönstret till capen och sedan sytt den. Tanken var att jag skulle sälja den efter det här men där står den nu i min garderob då jag inte får mig själv att avstå från den. Glad
    Åh typiskt! Den var ju underbar. Var det svårt att sy själv? Hade du något mönster du uttgick ifrån? Vilket matrial är den i? Många frågor här men den var ju fantastisk! Hade tänkt ha något liknande till vårat bröllop i december men tycker det är svårt och hitta fina prisvärda capar..
  • butterfly

    Om man kan något om att sy så är det inte väldigt svårt. Jag har mönstret jag ritade kvar. Jag köpte tyget från www.tyg.se. De hjälper dig om du ber efter det tyngsta och tjockaste satinet som de har. På insidan lade jag ännu vit sammet. Detta gjorde jag för att satin är ganska kallt fast det nog håller borta vinden.

    Priserna på dem är faktiskt otroliga. Alla jag hitta som såg ordentliga ut kosta ca 150 - 200 €

    Synd nog så misstänker jag att det finns ganska mycket avstånd mellan oss två då jag bor i Åbo i Finland. Annars skulle jag ha lånat den åt dig =)

  • vinterfrost

    Gullig du är, men åbo är lite långt bort Får se vad jag knopar ihop. men har lagt insperationen på minnet ( o insperationsmappen) 

  • stormhelen

    Grattis till er båda!


    Vad fina ni är. Otroligt vackra bilder. Blev jätte inspererad av era festprogram (om det är de som står på de dukade borden). Jätte fina!

Svar på tråden Bilder från mitt febrari bröllop i Hangö