• Anonym

Vän som inte kommer på bröllopet

Hej ni som ska gifta er!
    Jag har bjudit en av de personer jag umgåtts med mest de 4 senaste åren och hon har även varit med lite i planering och så. Hon fick sin inbjudan väldigt tidigt, men tackade nu nej väldigt tidigt eftersom hon bokat en resa med sin kompis och de kommer vara borta över bröllopet. Det är i och för sig typ hennes bästa vän hon ska resa med, men jag tyckte det var lite dumt att boka resa när jag ska gifta mig om hon nu ville gå...
    Vad säger man? Ska man säga att man är besviken eller bara säga inget...det är ju hon som bestämmer själv.

• Svar på tråden Vän som inte kommer på bröllopet
  • Chicita

Låter bekant, har vi inte nyss haft den här tråden uppe? Eller det kanske var någon annan med samma problem Glad

Nåja, för min del så skulle jag nog sagt till min vän att "det är tråkigt att du inte kan vara med på bröllopet, jag hade sett fram emot det. Skulle du fortfarande kunna tänka dig att hjälpa mig även om du inte kommer sen?"

Stöd kan hon ju vara för dig ändå - oavsett om hon kommer eller inte.
    Och att tala om att man uppskattar hennes hjälp och kommer tycka att det är trist om hon inte är med är ju bara att visa uppskattning för henne som person, samtidigt som du respekterar hennes beslut.

Ditt bröllop är det största i ditt liv, men inte i andras.
    Vi fick några avbok till vårt bröllop för att det krockade med älgjakten Tungan ute Det är liksom bara att acceptera sånt. Om hon är en vän så kommer hon fortsätta finnas där för dig, oavsett om hon är med på din dag eller inte.

• Anonym
    Chicita skrev 2012-03-02 14:14:28 följande:
    Låter bekant, har vi inte nyss haft den här tråden uppe? Eller det kanske var någon annan med samma problem Glad

Nåja, för min del så skulle jag nog sagt till min vän att "det är tråkigt att du inte kan vara med på bröllopet, jag hade sett fram emot det. Skulle du fortfarande kunna tänka dig att hjälpa mig även om du inte kommer sen?"

Stöd kan hon ju vara för dig ändå - oavsett om hon kommer eller inte.
    Och att tala om att man uppskattar hennes hjälp och kommer tycka att det är trist om hon inte är med är ju bara att visa uppskattning för henne som person, samtidigt som du respekterar hennes beslut.

Ditt bröllop är det största i ditt liv, men inte i andras.
    Vi fick några avbok till vårt bröllop för att det krockade med älgjakten Tungan ute Det är liksom bara att acceptera sånt. Om hon är en vän så kommer hon fortsätta finnas där för dig, oavsett om hon är med på din dag eller inte.
    Bra sagt:)
  • VeronicaFerreira

instämmer helt med Chicita.  Man får acceptera att några kommer att tacka nej, oavsett hur relationen sinsemellan fungerar. I veckan fick jag också ett email från en nära vän som tidigare hade sagt att hon och mannen skulle absolut komma till vårt bröllop i maj, men som nu har tackat nej till inbjudan.  När jag precis läst mailet tänkte jag att det var lite märkligt, men det kan finnas anledningar som inte handlar om någon annan än hon själv..  

Man kanske skall fokusera på  gästerna som har tackat "ja" och inte på dem som har förhinder.. 

Svar på tråden Vän som inte kommer på bröllopet