• teddy

Ungefär hur mycket kostar en sminkning?

Har ingen aning?! Har inte hittat nåt heller...
    Vad har ni gett/ska ni ge för att bli s.k. brudsminkade? 

• Svar på tråden Ungefär hur mycket kostar en sminkning?
  • augustesen

Jag kommer betala 800:- för brudsminkning på Parelle i Kalmar och då ingår provsminkning. Var man inte nöjd med första provsminkningen fick man komma tillbaka tills man är nöjd - mycket bra.
    Håret betalar jag antingen 2500:- för ett paket med skumpa, lunch och snacks..alternativt 1300:- för uppsättning och provuppsättning.

• Blingbling

På makeupstore fick man (i alla fall förrut) välja produkter för hela summan brudsminkningen kostade. Provsminkade mig där MEN... när jag kom ut från deras 100 watts lampor och såg mig i en vanlig spegel så såg jag inte klok ut! HÅRDSMINKAD som sjutton och när vi testade att ta kort så fick jag stora vita pandaringar runt ögonen. Men det kan ju bero på vem som smnkar en och jag kanske hade otur. Bra koncept med varor för hela summan dock om man får en bra sminkös...

• teddy
    Emmisenn skrev 2012-03-01 21:42:50 följande:
    650 kr ska jag betala för brudmakeup och hon jag ska gå till är super proffsig ;)
    Ja, de låter ju lite mer som en skälig summa!

Nja, e de verkligen såhär dyrt kanske jag viljer att göra de själv ändå...
    soffia skrev 2012-03-01 20:39:58 följande:

Din frisör har inget samarbete med någon då?

Njaee... jag har ju lixom ingen frisör heller... :P

• Sss

Jag betalade 800 för professionell sminkning och håruppsättning. Anledningen till det förmånliga priset var att jag inte ens andades brud eller bröllop. Håruppsättningen blev helt underbar (jag var tydlig med hur jag ville ha det) och sminkningen blev mycket bra. Hon som sminkade sa att jag skulle vara ärlig och säga hur det kändes och hon fick ta bort lite så var jag nöjd Rekommenderas om man har is i magen då man inte på förhand vet hur resultatet blir, gäller bara att välja rekommenderade salonger. Man behöver inte betala astronomiska summor bara för att man gifter sig, man kan vara precis lika nöjd ändå.

• car1021

Min sminkning kostar 750 kr och håruppsättningen 1400 kr. Allt görs på samma ställe. Det ingår konsultation också. De har beräknat tre timmar på bröllopsdagen.

• SnuttisSessan

Min sminkning kostade 700 kr och då ingick en provsmink. Att ha en make up artist som sminkade är det bästa jag har gjort! =)

• Chicita

Jag betalade 1500:- + lite bensinpengar för mig och mina tre tärnor, samt provsminkning för oss alla.
    Då kom hon ut till kyrkan (församlingshemmet) på förmiddagen och sminkade oss där så vi slapp åka någonstans.
    Men det var ett  specialpris för att jag suttit modell för henne (bland annat) under utbildningstiden. Vet inte vad det skulle kosta annars

• knyttan
    Blingbling skrev 2012-03-02 10:04:09 följande:
    På makeupstore fick man (i alla fall förrut) välja produkter för hela summan brudsminkningen kostade. Provsminkade mig där MEN... när jag kom ut från deras 100 watts lampor och såg mig i en vanlig spegel så såg jag inte klok ut! HÅRDSMINKAD som sjutton och när vi testade att ta kort så fick jag stora vita pandaringar runt ögonen. Men det kan ju bero på vem som smnkar en och jag kanske hade otur. Bra koncept med varor för hela summan dock om man får en bra sminkös...
    har sminkat mig 3 ggr på olika Makeupstore i olika städer och fått det resultatet varje gång. Älskar deras ögonskuggor, men bas o underlg ger jag inte mkt för! Även när jag bett om en vardagsmakeup så kom jag ut o såg ut som en clown! Ska man ändå välja Makeupstore skulle jag ta en sminklektion för 400 kr, plocka ut ögonskuggor för de pengarna, lägga resten på en bra foundation av ett annat märke, öva ordentligt innan och sen göra sminkningen själv på dagen...
  • lindahhh

På makeupstore i Karlstad kostar det 1495 kr, men få får man en uppsättning av det sminket de sminkar en med få man har på kvällen (värde 495 kr). Så 1000 spänn för själva sminkningen och 495 för smink kan man säga att att det blir. I priset ingår även provsminkning och något som dr kallar för bröllopsbok (fatta inte riktigt vad de var)...

• InaAnna

Gammal tråd men... jag ska provsminka mig i morgon inför mitt bröllop som är den 1 september. Gud jag hoppas jag blir nöjd så jag kan koppla av ang sminkningen.. Vet ingen annan som sminkat sig där. Däremot är det en salong jag går till ibland och fixar bryn och sånt och det är hon duktig på.. så nervös.. som tur är provsminkningen redan kl 10 på förmiddagen så jag kan märka om sminket sitter kvar ordentligt hela dagen.

• aviman
    InaAnna skrev 2012-08-23 10:17:09 följande:
    som tur är provsminkningen redan kl 10 på förmiddagen så jag kan märka om sminket sitter kvar ordentligt hela dagen.
    bra poäng! jag har provsminkning i oktober visserligen, men jag ska tänka på den aspekten också! Solig 

och om det är relevant för tråden, så betalar jag 3800 totalt för hår och smink.. 
  • InaAnna

Jag betalar någon 1000-lapp för håret och ca 750 för sminkningen. Det får mig också att bli osäker, om hon är för billig haha  *huh*   men jag har inte pratat med henne vad som gäller ang vad man måste köpa för produkter, jag trodde att man inte behövde det men läste på annat ställe att man förutom summan måste köpa produkterna man blir sminkad med?

Svar på tråden Ungefär hur mycket kostar en sminkning?