Vänskapskonflikt
Hej!
Jag är en tjej som i många år haft bra kontakt med sina vänner och oftast kunna ställa upp för det ena än det andra. När jag sen träffade min nuvarande fästman så ville jag satsa ordentligt på vårt förhållande, så att vi skulle få en bra grund för relationen. Visserligen har jag fortsatt träffa vänner, men inte så ofta som förr. Dessutom har jag haft många vänner som gått och hittat en pojkvän/nuvarande man, så många gånger har jag känt mig på engelska "ditched" av dem- men aldrig klagat. Däremot har jag fått små pikar av några polare när jag började sällskapa.
En av vänskapsrelationerna ledde till en jobbig konflikt som jag försökte reda ut (och be om ursäkta), men idag vill den här ena polaren inte ens försöka återuppbygga vår vänskap. Det som hände skedde för snart 2 år sen och hon är alltså sur på mig över det som har varit. Detta har även lett till att hon har fått andra vänner emot mig.
Det har varit jättejobbigt för mig och hur mycket jag än skulle försöka att ta kontakt, visa att jag fortfarande bryr mig och vill ge vänskapsrelationen en andra chans, så händer ingenting från de andra vännerna. :(
Det här problemet äter mig mycket inombords och jag skulle vilja ha råd om vad jag kan göra åt det hela.
Har ju direkt ingen lust att bjuda in sådana människor till mitt eget bröllop...