• ElinFalk85

min bröllopsmakeup. vad tycks?

Här är då försök nummer 1. är nöjd, men ska ha rouge på kinderna och läppglas över läppstiftet. jag kommer ha en princessklänning, puffig sak, axelbandlös med snörning i ryggen. håret som är färgat rött (nychad på bilden) kommer vara halvuppsatt.

• Svar på tråden min bröllopsmakeup. vad tycks?
  • chabar

..och ursäkta stavfelen i mitt inlägg, är lite trött så min hjärna hinner inte riktigt med mina fingrar

• kaffeälskaren

Ser att du har fått många bra tips När det gäller brynen så tycker jag att en brynskugga är att föredra framför penna. Skuggan blir lite mjukare medans pennan har en tendens att bli lite hårdare. Även om man färgar sina bryn så kan man ändå behöva fylla i dem. Ska man plocka sina bryn gör det inte på bröllopsdagen då man lätt kan bli röd och huden lite irriterad. En av anledningarna att man inte ska markera hela ögat med liner eller kajal är att det förminskar ögat. Du skulle kunna markera lite lätt en lite bit ( 1/4) på undre locket och sedan sudda med tops för att mjuka till det lite. Jag tycker annars att du har gjort ett bra jobb!

• Anneli256

Jag tycker det är bra att du inte gör "för mycket" eftersom du inte vanligtvis sminkar dig. Dom tips du fått verkar jättebra.. Se bara till att du håller det till lagom så du inte ser spacklad ut. Känns som att ögonbrynspennan är lite mycket. Testa med att färga brynen istället.. men gör det i god tid innan bröllopet och gärna hos någon som är van. Lycka till..

• ElinFalk85
    FelizLane skrev 2012-02-28 22:02:11 följande:
    Jag skulle faktiskt om du har tid nu att testa att färga dom... Det gör faktiskt SÅÅÅ mycket för ett ansikte. Sen kan man fylla i för att se till att formen är som den ska om det fattas strån lite här och var. Det är ett litet tips.

Jag tror att concelern är bra, men har du målat kajal, eller liner under ögat? Pröva utan det nästa gång :)

skulle även kunna testa att Köra med liiiite solpuder under kindbenet för att ge en liiiiten struktur på ansiktet.. Men nu börjar vi gå in på överkurs. 
    jo jag brukar färga dom, har varit sjuk en tid. men givetvis tar jag med mig det. jo jag målade under ögat. får testa utan nästa gång =).
  • ElinFalk85
    Pebbles skrev 2012-02-28 22:02:31 följande:
    Jag tycker det är fint! Vilka fina ögon du har! Jag var inte heller super på att sminka mig till rätt nyligen, jag hittade en youtube kanal med make up tutorials och lärde mig massor (rätt töntigt, jag vet, men kunde verkligen nada och ville lär migDrömmer). Om du vill kika finns den här:
    www.youtube.com/MichellePhan
    Kolla bakåt i tiden så finns det massor med olika typer av sminkningar. Men jag tycker din sminkning var fin!
    Loves it!
    tack fina du =). jo med mina ögon snärjade jag min blivande man med en enda blick :D
  • ElinFalk85
    chabar skrev 2012-02-28 22:28:12 följande:
    Jag tycker det är ett väldigt bra försök, speciellt om du inte brukar sminka dig så mycket!

Ett par ips att tänka på aär ju att du antagligen kommer att fotas ganska mycket på dagen D, och då är det smart att:

-se till att din foundation inte innehåller SPF/Solkskyddsfaktor, det kan bli vitt på bild. Eller om den nu har det, prova fota med blixt i lite olika ljus så att du ser hur det ser ut.

-Du kan pröva använda en ögonskugga med lite lite skimmer i för en extra effekt på sminker. Jag skulle rek en ljus nyans som du kan peta på lite lite i ögonvrån, som du redan fått tips om. Eftersom det skimrar lite så ser det ännu ljusare ut, men det ska doseras med viss varsamhet.

- Skippa eyeliner i tårkanalen, eller pröva en hudfärgad. Det öppnar upp ögonen och får dem att se större ut! Så kan du istället markera med en brun skugga på franskanten. Snyggt om man försöker få det att se ut som om det är fransarna som är så täta att det är det som blir mörkt.

-Tycker du har väldigt fina ögon, framförallt ögonfärgen! Pröva att skugga i lite bruna/guldiga nyanser, det framhäver det blå.

Ex: Hudfärgad/neutral skugga som bas alt. en primer
    En Nougatfärgad/ljusbrun matt skugga som du fyller i kring globlinjen och ner längst ut på ögonlocket
    En mörkbruk skugga som du markerar längs fransraden, främst övre, in lite på den nedre och precis ovanför globlinjen. Det skappar djup och öppnar upp ögat!

Och om du vill så kan du ju pröva att ta en concelaer som drar åt ett rosa håll om du känner att du har mörka ringar under ögonen, istället för att "bara" använda en ljus concealer. Då är en lite rosa/persikofärgad concealer effektivare på att dölja det blå. Återigen - använd inget ljusreflekterande i basen för det blir knas på bilder!

Det är nog mina tips. Och förutom michelle på Youtube så finns Gossmakeupartist - han är min guru.

Eeh, långt inlägg. Men jag råkar vara sminknörd och väldigt glad i smink :D
    bilden togs med min mobilkamera hehe. jag har beställt foundation med spf 20 från e.l.f. har även beställt en rouge också. och precis som du säger måste jag ta i med ögonskuggan. har guldiga och bruna toner hemma. får ösa på mer nästa gång =).
    det låter konsigt men mina ögon ändrar faktiskt färg, glåblå, blå och gröna har jag sett mina ögon som. mest mest blå. spökögon!
    dom hade tyvärr inget ögonbrynskit på e.l.f i den färgen jag ville ha :(. får köpa i svergie istället.
  • Emelie 87

Wow! Snyggt! :)

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • ElinFalk85

försök nr 2. här kan ni även se hur jag ska ha håret.

• FelizLane
    ElinFalk85 skrev 2012-03-03 17:35:29 följande:

Det ser toppen ut :) 
  • butterfly

Har inte varit med i diskussionen här tidigare men försök nummer två ser mycket bättre ut. Det klär dig! =)

• ElinFalk85
    butterfly skrev 2012-03-03 18:07:26 följande:
    Har inte varit med i diskussionen här tidigare men försök nummer två ser mycket bättre ut. Det klär dig! =)
    tackar =). jag har fyllt i ögonbrynen mer och haft mer skugga istället för penna.
    jag sminakr mig inte till vardags (studerar via distans hemma)
  • SnuttisSessan

Jag är nog negativ nu så missförstå mig inte...

Dina ögon är superfina men kanske lite mer ögonskugga till en bröllopsmake up. Dina läppar är supersexiga och fina =)

Men jag gillar inte din fundation. Vet inte men jag tycker inte det är rätt färg eller att den inte är så jämn och fin och "täckande" som den borde vara, sen rouge så klart, det måste man ha, det tar bort massa kg i ansiktet.

• ElinFalk85
    SnuttisSessan skrev 2012-03-03 22:24:19 följande:

Jag är nog negativ nu så missförstå mig inte...

Dina ögon är superfina men kanske lite mer ögonskugga till en bröllopsmake up. Dina läppar är supersexiga och fina =)

Men jag gillar inte din fundation. Vet inte men jag tycker inte det är rätt färg eller att den inte är så jämn och fin och "täckande" som den borde vara, sen rouge så klart, det måste man ha, det tar bort massa kg i ansiktet.

jag HAR rouge, men inte så mkt. jag är ingen som sminkar mig till vardags, gillar lite mer diskret sminkning.nej min foundation var inte alls bra, jag har beställt en ny från e.l.f (handlar nästan allt mitt smink därifrån). tacl för dina åsiker =).
    jag fortsätter att jobba på makupen så får vi se vad den hamnar =).
  • Nudax

Tänkte också, precis som Pepples, tipsa om youtube där det finns väldigt många olika turtorials för hur man sminkar sig, om man inte är så van =) Jag sminkar mig dagligen men har ändå fått en del bra tips på det sättet. Samma för håruppsättningar.

• Nudax
    ElinFalk85 skrev 2012-03-03 17:35:29 följande:

Har bläddrat igenom tråden nu också, och WOW! Här på försök 2 fick du verkligen till sminket! Här framhävs dina ögon jättefint och tycker att brynen blev bra också =)
  • chabar

Det andra försöket är verkligen jättefint, bra jobbat!
    Att träna opå att lägga sminket innan dagen D är ju ett bra tips, så man känner sig säker på handlaget.
    Jag tycker det ser jättebra ut!

Gällande foundation så kan det ju vara väldigt svårt att beställa över nätet,
    när gifter ni er?
    jag skulle försöka ta mig ut i butik och leta en bra nyans någon vecka innan bröllopet.
    Då är det enklare att få nyansen rätt och man har möjlighet att prova foundationen och se så man inte reagerar på den. Men om e.l.f.s funkar så kör hårt.

Som sagt- kanonbra jobbat! Mycket snyggt.

• ElinFalk85
    chabar skrev 2012-03-04 21:41:22 följande:
    Det andra försöket är verkligen jättefint, bra jobbat!
    Att träna opå att lägga sminket innan dagen D är ju ett bra tips, så man känner sig säker på handlaget.
    Jag tycker det ser jättebra ut!

Gällande foundation så kan det ju vara väldigt svårt att beställa över nätet,
    när gifter ni er?
    jag skulle försöka ta mig ut i butik och leta en bra nyans någon vecka innan bröllopet.
    Då är det enklare att få nyansen rätt och man har möjlighet att prova foundationen och se så man inte reagerar på den. Men om e.l.f.s funkar så kör hårt.

Som sagt- kanonbra jobbat! Mycket snyggt.
    tack kära du =).
    e.l.f ska vara bra men i värsta fall får jag som du säger ge mig ut nån vecka innan =).
    jo jag kommer öva många ggr innan dagen det som i vårt fall är på valborg i år =).
    övning ge färdighet =). håret kommer jag ja på enklast möjliga sätt: överhåret sätts fast med hårnålar bak på huvudet och ett fint håprsmycke säts i =). fästmanen tycker mina lockar är så fina så jag inte kan gömma dom i en uppsättning säger han. jag ska ha en axelbandslös klänning så det kan ju vara skönt att känna sig lite mindre naken också.
Svar på tråden min bröllopsmakeup. vad tycks?