• Anna86

    Bukett av konstgjorda blommor

    Vår vigsel kommer att vara sent på kvällen en lördag, så jag ser en stor risk att buketten inte kommer att se så pigg ut efter att ha blivit hämtad tidigare på dagen. Dessutom är jag orolig för fläckar etc, så jag tänkte försöka ordna en mycket naturtrogen konstbukett. Någon som har erfarenhet av detta?

    Jag beställde ett färdigt arrangemang från Flowers i Borås. Buketten står i en vas med gel som ska se ut som vatten, jag tänkte pilla upp den och se om den funkar. Den har inte kommit ännu men jag håller tummarna.



     www.artflowers.se/
  • Svar på tråden Bukett av konstgjorda blommor
  • Anneli256

    en smaksak.... visst är den på bilden söt. Men i ett annat sammanhang. Personligen så skulla jag själv inte vilja ha oäkta blommor. Prata med floristen det finns vissa blommor som är tåligare än andra. Ni kan även diskutera förvaring, Kanske ni ska ställa blomman i kylen där ni ska vara samt hämta så sent som möljligt alt att få den levererad så sent som möjligt. Floristen har säkert massa tips.Glad Har inte hört talas om att det skulle vara stort problem att brudbuketten ger fläckar, man stryker ju inte den tätt intill klänningen...

  • Skogsblomma

    Du behöver inte oroa dig för hållbarheten och därför välja konstgjorda blommor, buketten ska hålla. Säg till floristen att du ska ha den på kvällen så ger dem dig skötselråd utifrån vilka blommor det är :)

Svar på tråden Bukett av konstgjorda blommor