Här eller där...
Bråkat med mamma igen, om det framtida bröllopet. Jag blir galen!
Min älskade sambo friade till mig på alla hjärtans dag, och bröllopssnacket är igång. Vi vill gifta oss, det har vi kommit fram till men inte så mycket mer, inte före nästa sommar, och vi känner ingen stress.
Problemet här är att i min mammas ögon måste allt vara färdigplanerat typ NU, och det värsta är att hon tycker att vi ska gifta oss i våran hemstad, där vi kommer ifrån, där hela min familj bor och även min sambos mamma. Vi känner att vi vill gifta oss där vi är bosatta, det är hit vi för drygt två år sedan flyttade ihop och började vårat liv tillsammans. Det är ca 30 mil mellan dessa städer.
Mamma tycker att jag ska tänka på familjen. "Alla kanske inte har råd att bo på hotell", "Tänk på att din mormor kanske är jättesjuk och då inte kan ta sig dit", "Tänk på din brorsdotter som blir åksjuk på direkten"
Sådär maler hon på utan en tanke på vad jag känner. Jag blir arg och ledsen. Arg för att hon redan nu börjar prata om det, och ledsen för att min bröllopsdag ska väl vara den enda dagen i hela mitt liv då jag bara ska tänka på mig själv?
Jag tänker att jag bara vill skita i det, vi tar rådhuset imorron så får vi det överstökat. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Vad ska jag använda för argument mot henne? Ska jag verkligen behöva argumentera?