• ElinFalk85

    en lite lyxigare tågluff/back-packer resa

    Hej! Vi har bestämt oss för att åka på en lyxigare tågluff/back-packerresa. vi ska köpa reskort som gäller i 22 dagar via sj och italien bland annat i första klass, samt har vi tänkt oss att inte bo på de billigaste vandrarhemmen (men billigt menar jag kvaliteten). Är detta okej så att säga?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 19:24
    som bröllopsresa alltså =)

  • Svar på tråden en lite lyxigare tågluff/back-packer resa
  • Hvidbrud

    Klart det är! Vi backpackade i Portugal och bodde både på posadas och charmiga små hotell på vår underbara bröllopsresa. Man kommer så My ket närmre folket och kulturen och sig själv på sådana resor, tycker jag!

  • sommar2014

    Klart man kan! Det enda jag tänker med vandrarhem utomlands är att de inte alltid håller samma standard som vandrarhem i Sverige, iaf enligt min erfarenhet. Har bott på massa vandrarhem i Sverige och alla var jättefina men det jag bodde på utomlands var mer en sovsal... Så det kan man ju kolla upp om man inte vill sova med okända människor! Annars tycker jag det låter som en spännande resa!

  • pulmonate

    Självklart! Det är ni som bestämmer hur er drömresa ser ut! 
    Vill du ha tips om Italien så säg till (jag bor här och har sett en hel del).
    Vi kommer själv att ha en "luffig" bröllopsresa. Vi ska till Australien där jag har släkt och hyra en van med madrasser där bak o en liten gasspis...sen blir det ca 4000km. Tomte 


  • ElinFalk85
    pulmonate skrev 2012-02-25 22:49:38 följande:
    Självklart! Det är ni som bestämmer hur er drömresa ser ut! 
    Vill du ha tips om Italien så säg till (jag bor här och har sett en hel del).
    Vi kommer själv att ha en "luffig" bröllopsresa. Vi ska till Australien där jag har släkt och hyra en van med madrasser där bak o en liten gasspis...sen blir det ca 4000km. Tomte 
    jag ÄLSKAR italien =). Vi åker sommaren 2013 =)
  • pulmonate
    ElinFalk85 skrev 2012-02-25 22:53:12 följande:
    jag ÄLSKAR italien =). Vi åker sommaren 2013 =)
    hehe! Ja jag med (och min italienare som jag gifter mig med i Augusti). Men då har ni ju lite tid att plannera resan! :)
Svar på tråden en lite lyxigare tågluff/back-packer resa