• thean

    Hjälp mig att fixa till omysig festlokal! BILDER gärna! =)

    Vår bröllopslokal är ett rätt stort rum i en gammal bygdegård, det finns plats för våra bord, det är en liten scen där våra musiker kommer att spela. När vi bokade lokalen tyckte vi att den såg ok ut, men nu var vi ute för att kolla lite mer noga (bla på köket som vår kock ville se) så kändes det totalt omysigt! Dom har bygt till en bar med grova bräder, helt ok även om det inte är vår stil, men sedan satt på en "systembolaget" skylt på baren... suck.

    Vi har koll på dekoren på borden (vita dukar, rosa organzalöpare, "skålar" med flytljus och pioner samt blockljus och mindre vaser med vita/rosa blommor längs med borden), vita stolsöverdrag med rosa band runt samt en stor vit back-drop gardin istället för de gardiner som hänger där nu (bakom honnörsbordet)... Men den då??? Hjälp med mig idéer!

  • Svar på tråden Hjälp mig att fixa till omysig festlokal! BILDER gärna! =)
  • Chicita

    Vi lånade en mobil bar från mitt jobb. Den var modern i svart och silver. Och vi hade medeltidsbröllop.
    Så jag tog ett av våra femmetersklipp med "sammet" som jag köpt från Jotex och klädde in hela baren helt enkelt.
    Alltså vi slog tyget runt framsidan och sidorna av baren, inte själva bardisken eller där man skulle stå och blanda drinkar. Det blev jättebra Skrattande

  • Willow

    Hur stor ar skylten? Ni kan alltid täcka over den med ett vitt skynke och sen kanske hanga en 'girlang' med typ björklöv och blommor over den, lite som nedan bild, eller kanske fa till era initialer istallet och hanga bakom er, det skulle ju bli en jattefin bakgrund
    Ett bra tips ar att kolla in en sida som heter Pinterest, det ar som en stor anslagstavla full med inspirerande bilder. Signa upp till ett eget konto sen ar det bara att surfa runt efter fina inspirerande bilder. Nedan bilder kommer darifran, jag ar saker pa att du hittar massa fina forslag pa hur du kan gora eran lokal mer personlig och hoja mysfaktorn. www.pinterest.com


  • thean

    Åh vilka fina bilder Willow, ska genast kolla där!

    Skylten är en tjock ljusskylt samma som sitter utanför systembolaget.... suck. Men det måste ju gå att sätta en skylt med våra namn (eller nåt annat) eller tyg över... smart att dra tyg runt baren! =) Funderar på markväv i taket, som man häftar fast i taket, vet ni hur jag menar? Då borde det kanske bli mer mysigt och bonat... ljusslingor kanske? MEn det är begränsat med elutag iof....

    Mer ideér och bilder??

  • Willow

    ljusslingor/fairylights ar alltid bra for att skapa mysig stammning och det finns ju alltid extra kontakter att plugga in i dem existerande uttag sa att ni far tillrackligt med eluttag. Jag tror sakert du kan hitta tyg att hanga over skylten, ett stort vitt lakan eller nat. 
    Kolla aven dessa sidor for inspiration
    www.snippetandink.com/
    ruffledblog.com/
     www.100layercake.com/
    greenweddingshoes.com/
    rusticweddingchic.com/
    www.rockmywedding.co.uk/

    Lycka till!
     

Svar på tråden Hjälp mig att fixa till omysig festlokal! BILDER gärna! =)