• ella

    Pris för blomsterdekorationer?

    Hejsan!
    Vi har hyrt en restaurang i Göteborg för vår bröllopsfest.
    Det som dock inte ingår är blomsterarrangeang för utsmyckning av borden etc.
    Kommer att ha konsultation med en florist snart och tänkte höra med er
    vad ni satt för budget för blommor.

    Har verkligen ingen aning om hurmycket man får för pengarna.

    {#emotions_dlg.flower} 

  • Svar på tråden Pris för blomsterdekorationer?
  • TheD

    Önskar att jag kan hjälpa dig där men ang blomdekoration så hade mina föräldrar hand om det. Vi fick inte veta allt hur det skulle se ut :) Lite skulle vara en överraskning på själva bröllopsdagen.


    Se till att ni inte överdriver, less is more ;)

  • Nikkita

    När jag var inne hos floristen för 2 veckor sedan så bad jag om prisuppgift på en långsmal dekration (låg så man ser över bordet) med murgröna, lila rosor & vita blommor. Fick ett ca pris på 250 kr /st.

    Men det beror ju helt på vilka blommor man vill ha om det ska vara en kompakt dekoration eller sparsam... Gå runt till några olika är mitt tips, för jag fick prisförslag från 250kr/st - 600 kr/st.  

  • ella

    Ja det lär ju skilja sig på pris beroende på vilka blommor, vilken stad och vilken affär man går till. =D
    Har ni bilder på hur era blomsterdekorationer kommer att se ut?

  • Nikkita
    ella skrev 2012-02-22 14:18:43 följande:
    Ja det lär ju skilja sig på pris beroende på vilka blommor, vilken stad och vilken affär man går till. =D
    Har ni bilder på hur era blomsterdekorationer kommer att se ut?
    Nej tyvärr inte, har inte beställt dem än. Men vet hur jag vill ha dem så jag kommer att förklara för honom när det blur dags :)
Svar på tråden Pris för blomsterdekorationer?