• hjgs

    var hittar jag fiberduk/fiberväv?

    som det står i rubriken vill jag gärna ha tips på vart jag kan hitta fiberduk/ fiberväv. Vit utan tryck. Jag har googlat lite grann men inte hittat nå bra. Har ni några tips på vart man kan köpa några rullar

  • Svar på tråden var hittar jag fiberduk/fiberväv?
  • Emmisenn

    Om det går bra med vit markväv så sök i Sverige på blocket så hittar du ett företag som tar (tror det var) 100 kr för 5*20 meter ;)

  • hjgs
    Emmisenn skrev 2012-02-17 23:14:36 följande:
    Om det går bra med vit markväv så sök i Sverige på blocket så hittar du ett företag som tar (tror det var) 100 kr för 5*20 meter ;)

    går säkert fin fint, har ingen riktig koll på vad det heter vill bara ha något vitt oc billigt haha. Så det låter bra, men det ända som kommer upp när jag söker på blocket är en kollonilott för 25.000 :-P


     

  • Darling Daisy

    Vi köpte på Gekås i Ullared.
    Finns även på tex Granngården, Clas Ohlsson, Biltema och Rusta tror jag. Borde även finnas på de flesta plantskolor, blomaffärer (typ Blomsterlandet, Plantagen).
    Dock är det ju en säsongsvara, så det är inte säkert att du hittar det nu. 
    Är lite brandfarligt, men riktigt snyggt att drapera med!  

  • Cicci90

    Jag köpte vit markväv förra året för att ha i mina rabatter ;) Men har sett att flera använder det som dekoration på sina bröllop och jag funderar själv på att ha det i taket i lokalen.
    Kommer inte ihåg exakt var jag köpte det, men det var väl biltema, clasolson eller något liknande. Men som sagt är det ju en säsongsvara.
    Om du har tid att vänta så kommer det nog med säkerhet ut i butikerna om några veckor!

  • Emmisenn

    Fatrading.se Här är hemsidan ;) 100 kr för en som är 5*20 meter är bra pris, jag har inte sett det stora måttet någon annanstans. Lycka till ;)

  • hjgs

    tack alla för hjälpen jag har tid att vänta då vi giter oss i juni så då blir det en runda runt och kolla. Tänkte också ha det i taket, dölja lite av allt trä i lokalen.

  • charlotta81

    Skulle man kunna få se en bild på hur ni tänkt dekorera med markväv?????

  • Cattis77

    Ni som sätter upp väv/tyg på väggare och i tak..hur fäster ni det? Jag är så rädd för att göra märken i väggarna, då blir nog inte fastighetsägaren särskilt glad ;) Tips och råd?

  • Emmisenn
    Cattis77 skrev 2012-02-18 23:06:24 följande:
    Ni som sätter upp väv/tyg på väggare och i tak..hur fäster ni det? Jag är så rädd för att göra märken i väggarna, då blir nog inte fastighetsägaren särskilt glad ;) Tips och råd?
    Vi kommer sjuta fast det i taket med häftpistol. Blir så yppepytte små hål så ingen som kommer kunna se det sen ;)
  • thean

    Hmm hur mkt kan det gå åt tro? Det är ju snyggt om duken hänger lite i taket, böljande sådär... Jag är också inne på detta! Ingen som har bilder??

  • Två ska bli tre

    Jag har köpt på Jula.
    Det finns även på Biltema och på Bauhaus men Jula hade bäst pris samt i de mått som vi ville ha så vi slipper klippa dem. (Spar tid!)

    Har tänkt att sätta fast de i taket där vi ska vara med hjälp av en häftpistol.
    Precis som någon skrev så kommer nog inte hålen att synas eftersom de är så små, och eftersom väven är så tunn så behöver man ju inte sätta upp den med så många stift heller för den delen.

    Tror att det kan gå åt en del om man vill ha fiberduken fint/löst hängandes fån taket.
    Jag mätte upp golvet till 40 meter och köpte lite mer än det dubbla då jag tror att det får finast effekt.
    Sen beror det ju lite på hur högt till tak det är, ju högre det är desto mer tycker nog jag att man behöver.

    Googla för lite inspiration på "fiberduk bröllop" så kommer det upp massor med fina bilder

Svar på tråden var hittar jag fiberduk/fiberväv?