• Solrosen03

Hittar INGEN snygg inbjudan på nätet, och hinner/orkar inte göra själva. Vad gör vi?

Jag och sambon är inte ense om vilket inbjudningskort vi ska ha, han vill ha med rosa moderna hjärtan och jag lite mer stilrent....

Försöker kolla på Calligraphen och det går ju att göra massa tillval med bilder och text men det är ju svårt att se framför sig hur det blir, och dessutom får man bara korr på mailen ju.... Fattar inte och kan inte se framför mig hur det ska se ut och vi gillar inte någon av de "färdiga" förslagen.

Skiter snart i detta, det tar upp all min tid att tänka på detta. Gifter oss i juni så de måste ju ut snart...

• Svar på tråden Hittar INGEN snygg inbjudan på nätet, och hinner/orkar inte göra själva. Vad gör vi?
  • Solrosen03

Nej jag ger upp!! Mina ögon blöder, kollar runt på nätet men det blir inte bra.... för kräsen? vet inte ens vad jag letar efter. Typ ngt gulligt men ändå klassiskt motiv.... ska det vara så svårt?

Får väl snart göra själv i alla fall......

• Anneli256

Vi hade samma problem. Tycker att många kort ser likadana ut. Vi fixade inbjudningskort med EGNA Foton, det blev väldigt snyggt och stilrent. Vi använde oss av ICA foto. Det var billigt vi betalade ung 400 för 40 kort inklusive kuvert. (visserligen ett erbjudande efter att jag ringt och frågat om man inte fick rabatt om man köpte större antal)

• Solrosen03
    USB skrev 2012-02-17 08:41:08 följande:
    Kulör tycker jag gör grymt snygga inbjudningar www.kulor.se
    Du kan ju även kolla www.brollopstryck.se
    Åh tack, värt att kolla! Visste inte att de fanns. Men då kanske de inte har serier med vigselprogram m.m.... får kika in och kolla.
  • USB

Kulör kan verkligen fixa allt när va de gäller trycksaker till bröllopet, jag ska använda dom!

Lycka till!

• SaraJohanna

Jag har gjort våra kort. Med hjälp av min mamma tod det ungefär 1 dag. Jag köpte färdiga fyrkantiga kort och matchande kuvert på Tradera (ligger ofta ute annonser). Sen köpte jag 30*30cm stora ark från Panduro (i vår temafärg) som jag delade på 4. Klippte till vita sidenband i lagom långa bitar (bra jobb att göra framför TV:n någon kväll). Sen köpte jag vit kartong som jag skar till små fyrkanter av, på dessa stämplas sedan "Bröllopsinbjudan", "Inbjudan", "Vigsel" eller något liknande (också bra sitta-framför-TV-jobb). Monteringen var det jobbigaste och det var framförallt då jag fick hjälp av mamma. Man klistrar ju helt enkelt ett papper i temafärgen/mönstrat papper på kortet, limmar på sidenbandet så det blir en liten rosett i sidan, sen limmade jag den lilla lappen med texten på detta (man kan sätta två små lappar på varandra där den med texten är lite midre, så får man en snygg kant). Så är kortet färdigt. Vill man kan man ju klistra på små hjärtan eller pärlor, men annars duger det gott som det är... Jättesvårt att förklara såhär och det låter säkert bökigt. Men med en skärmaskin (Clas Ohlssons kring en hundring) och lite hjälp går det fort och blir billigt.

• Joanna Marie

Vi beställde våra från www.trycksakstorget.se/ och blev super nöjd. Vi designade i princip helt själva men de har mallar att gå efter och bilder man kan lägga in. Vi beställde ett inbjudningskort för för att se att de blev bra vilket var tur för färgerna var mycket mörkare än vad jag trott så vi fick byta bilden på framsidan.

• ElinFalk85

vi var inte heller ense, men jag lät honom bestämma, det är inbjudan inte ett testamente. jisses.

• annajohansson72

Vi var i exakt samma läge för några veckor sedan...vi gifter oss i april...

Jag mailade till slut Calligrapehn om råd och tips och förslag, typsnitt och rubbet...

De fattade våra tankar och vi tog deras för slag rakt av....snabb leverans och nu har alla fått sin inbjudan förra veckan !!

Lycka till !!

• Dannedo

Om han har hittat ett kort han gillar och du inte har någon aning om vad du vill ha, varför inte ta det han valt? Jag tyckte det var jättefint.

• Paula1

Jag letade också jättelänge och blev nästan desperat! Till slut beställde vi från Spira kortdesign och blev supernöjda. Vi skickade inbjudningarna i veckan, och har fått väldigt många kommentarer om hur fina inbjudningarna är http://www.spira-kortdesign.se/broellopskort/inbjudningskort/#
    Vi valde kortet Idag & Imorgon, ändrade hjärtat på framsidan till vårt monogram, och beställde texten i brunt och det genomskinliga omslagsbandet i vår accentfärg hortensiablå. Blev dyrt, men värt det tycker jag. Väldigt fin service också, och vi kunde beställt kort både på svenska och på engelska.

• Odium
    ElinFalk85 skrev 2012-02-17 17:33:58 följande:
    vi var inte heller ense, men jag lät honom bestämma, det är inbjudan inte ett testamente. jisses.
    Dannedo skrev 2012-02-17 20:39:11 följande:
    Om han har hittat ett kort han gillar och du inte har någon aning om vad du vill ha, varför inte ta det han valt? Jag tyckte det var jättefint.
    Exakt.
    Solrosen03 skrev 2012-02-17 08:12:59 följande:

Nej jag ger upp!! Mina ögon blöder, kollar runt på nätet men det blir inte bra.... för kräsen?

Ja.
  • Happy Bride

Finns en affär i Göteborg som gör efter era önskemål. De har alla möjliga färger och mönster på papper. Om ni har vägarna förbi gbg så titta in där. Ska göra egna inbjudningar, men ska be dom skära till papper till "informationslappen" samt kuvert till tackkorten.

www.rumforpapper.se

Svar på tråden Hittar INGEN snygg inbjudan på nätet, och hinner/orkar inte göra själva. Vad gör vi?