• frigan

Hjälp med val av vigselring

Så här ser min förlovningsring ut.

Jag vill gärna ha tips på en vigselring som är passande! Funderar på någon ring med flera stenar i rad. Kanske en smalare ring, eller ser det konstigt ut, förlovningsringen är i rött guld, kan man blanda med vitt guld? Finns så många frågor! :)

Vill inte att ringen ska vara i vägen och ganska enkel men såklart vacker. Hoppas någon där ute har förslag på ringar!
  • Svar på tråden Hjälp med val av vigselring
  • Niini

Jag har en av varje, så här ser du det iaf :) Min vigselring är en Sandberg V-86-7W ur serien Kallioranta I.

• Jag han

kanske en sån här variant? Tror de flesta liknande ringar kan passa din.

• frigan

Åh! Mycket fina ringar! Men det är ju det här med om jag vågar blanda rött och vitt guld! Tål att tänkas på. ;)

• MissBroccoli

Klart du vågar blanda ifall du gillar det!

Vill du "binda ihop" det lite kan du ju ha en vigselring som är både vitt och rött guld. alltså en smal vitguld med flera stenar i och en smal gultguld som sitter ihop. Hittar ingen bra bild nu men om du kollar länken så finns det en ring där det står "Flack rg ring med briljanter fattade i faden längs ena kanten". den typen fast i två färger. Går att göra tunnare med i fall du vill ha det.

www.designmineur.se/bildgalleri/kundbestallningar/

Vill även tipsa om att använda Palladium istället för vitguld. Vitguld behöver man lämna in 1gång per år för att få dem rodinerade. Detta gör man för att de ska hålla bättre. Palladium behöver man inte underhålla på detta sätt vilket kan vara skönt och blir billigare i längden. jag har dock inte koll på om man kan löda ihop guld och palladium i samma smycke men det vet din guldsmed.

• Jag han

visst kan du blanda! Har inte sett så många varianter själv på att kombinera en röd och en vit gulds ring, men min vän har det, och det är jättefint! En slät guldring har hon och en vitguldsring med diamanter i. De har samma rundade form så det ser ändå ut att höra ihop på nåt sätt.

Tycker du ska gå på en provrunda på stan! :)

• max alexis

Gå och prova runt så ser du vad du vill ha och vad som pasar dig och din förlovningsring. Jag har en smal fölovningsring, likså min sambo. Han har valt en dubbelt så bred guldring och jag har valt den här
    ringen.
    Tycker själv att den är finare i verkligheten. Passar mig och min andra ring. Inte så dyr heller. :P

• max alexis

ser nu att du har en likadan fölovningsring som jag har :)

• Tessin

Jag har den här ringen från schalins,liten & nätt men jättevacker!

• sabz

Jag var in på Smycka i Skärholmen och där fanns det en väldigt hjälpsam kille som visade hur man kunde göra med ringarna. Jag trodde tex att min förlovningsring från schalins passade med en av deras alliansringar, men kanterna på den var mer runda än på min förlovningsring och det kunde han fixa till.

Gå till en bra guldsmed där de kan sina saker och fråga lite. Inte sådana som guldfynd.

Lycka till!

• Jag han

Vi fick jättebra hjälp av Guldfynd! :)

sabz skrev 2012-02-14 10:14:04 följande:
    Jag var in på Smycka i Skärholmen och där fanns det en väldigt hjälpsam kille som visade hur man kunde göra med ringarna. Jag trodde tex att min förlovningsring från schalins passade med en av deras alliansringar, men kanterna på den var mer runda än på min förlovningsring och det kunde han fixa till.

Gå till en bra guldsmed där de kan sina saker och fråga lite. Inte sådana som guldfynd.

Lycka till!
  • frigan

MissBroccoli: Tack för tipsen hade ingen aning att vitt guld var på det viset.

Jag han: Provrunda på stan tror jag är en bra idé. ;)

max alexis: Du och jag verkar ha samma smak! :)

Tessin: Åh, så vacker den har jag kikat mycket på. Men är osäker på om den passar ihop med min ring då den är liksom "hårdare" kanter... :(

Sabz: Ja, det är nog dags att kolla lite irl också och inte drunkna i miljarders ringar på nätet. :P

Svar på tråden Hjälp med val av vigselring