• Saandraa

Hjälp med ringar!

Sitter just nu och kollar runt på lite vigselringar. Är dock helt vilse och vet inte riktigt hur vi skall göra. De förlovningsringar vi har nu är väl kanske inte de finaste. Inte heller dyraste. Vi förlovade oss när jag var 15 år och ringarna har följt med i 8 år sedan dess. Skulle gärna vilja ha nya, lite finare ringar men vill ändå inte göra mig av med min förlovningsring. Den var inte dyr och är inte den finaste men den betyder mycket för mig. Min blivande tycker inte alls om sin ring och vill helst ha en helt ny. Skall han bara ha en ring då? Och vad skall han göra med förlovningsringen? Om jag lyckas hitta en vigselring som matchar min förlovningsring så kanske det skulle vara bäst. Har dock inte hittat en ring som jag tycker om och som skulle passa bra ihop med min ring. Någon som kan komma med tips?
    Våra ringar.

• Svar på tråden Hjälp med ringar!
  • Chicita

Varför inte en enstensring för dig? (en så kallad "prinsessring") Dom brukar passa ihop med de flesta vanliga ringar.

Om din make inte har någon känslomässig anknytning till sin ring så skulle han ju kunna lämna in den som delbetalning (dom smälter inte ner det guld man kommer med och gör en ny ring, men man kan ju tänka sig att man "gör om den").
    Sen är det väl bra om han väljer en ring som han vill ha och som han kommer att vara stolt över att bära i framtiden. Ni behöver inte matcha...

• Saandraa

Ja kanske. Men ringarna borde väl vara i ungefär samma tjocklek? Är det vanligt att männen har två ringar? Har nog aldrig sett någon som har det. Får nog helt enkelt åka och prova och se hur ringarna ser ut på. Ska testa enstensringar. För som du säger passar dom nog bäst. Kommer nog inte smälta ner guldet om det ändå inte används i den nya ringen. Han har hittat en ring som han vill ha. Den ringen är inte alls i min stil då den är väldigt modern. Jag tycker om vintage och skulle vilja ha en ring som inte ser så modern ut. Bra att vi inte behöver matcha :D

• Chicita

Vissa män har två ringar, andra har bara en.
    Att ha två ringar har blivit mer vanligt på senare tid då vissa män också vill ha det där uppenbara "jag är gift - inte bara förlovad" Flört

Du behöver inte ens matcha ringarna som du har på fingret om du inte vill. Det viktigaste är att det känns bra och att du tycker om dom och hur dom ser ut tillsammans.
    Det är mycket enklare att matcha två ringar ur samma serie om man nu vill att det ska matcha som sagt.
    Men det finns absolut inga krav där.
    Och väljer du en enstensring så är det ju meningen att den ska stå ut lite så att säga, både rent fysiskt och visuellt.

• KhiraLii

Det finns guldsmeder som smälter ned och återanvänder samma guld men man får leta lite och verkligen försäkra sig om att de inte drar en vit lögn. Nordstans guld i göteborg smälter ned ditt egna.

• Sarmadaki

Varför inte köpa två helt nya ringar som ni tycker om, man måste inte ha två ringar som gift.
    Ni kan ju spara ringarna till ev framtida barn. Jag tycker det hade varit romantiskt att få använda mina föräldrars förlovningsringar iaf.

Svar på tråden Hjälp med ringar!