• Vaniljmousse

Bröllop i Sälen!

Vi har eller planerar för ett bröllop i sälen och ville veta av er som nu har gift sig där eller nu skall gifta sig där

som kan komma med lite tips och råd.

tex vart var ni när ni hade efter festen osv

• Svar på tråden Bröllop i Sälen!
  • I vått och torrt

Jag gifte mig i Tandådalens fjällkyrka och hade festen på Tandådalens fjällhotell "Fjällis mat o Vin"
    Upplevelsen var HELT magisk!!
    Bosse som prästen hette var mysig som en björn! 
    Micke och Sandra på fjällis mat & Vin var helt underbara och gav oss den bästa av det bästa!
    Vi gifte oss kl 16, gick sedan alla samlade i fackeltåg till restaurangen som ligger 250 m från kyrkan!
    Kan bara rekommendera!!! 

• chrpe

Hej! Jag har stuga i Sälen, Lindvallen. Jag har varit där alla lov i 26 år. Jag personligen rekommenderar sälfjällskyrkan som ligger vid högfjällshotellet. Mycket mysigare än den i tandådalen. Ta gärna hundspann därifrån till festlokalen sen. Finns massor med mysiga restauranger i närheten. Ha gärna fackeltåg till eller från kyrkan, vackert! Bosse och den andre prästen brukar turas om att hålla midnattsmässan på båda kyrkorna vartannat år. Båda är jätte mysiga. Och alla runtomkring är toppen! Vad hade ni tänkt för middag, man kan tex åka bandvagn till toppen av Gustav och ära middag där uppe. Finns massor av idéer, lycka till!

• Vaniljmousse

jo det finns så mycket.
    vi har oxå stuga där uppe därför jag vill gifta mig där (vill ha ett riktigt vinterbröllop)
    man kan inte vara säker på att det finns snö i stockholm precis.

vi kommer att bjuda närmaste släkten och vänner och det blir ca 50-pers.
    jag får kolla runt lite nu när jag åker upp v13

(vi funderade på gammelgården) då kan alla ta sig därifrån smidigt om det är någon som vill gå tidigare.

• malin martin

jag har serverat på en middag i Lyktan (hundfjällets topp) helt magisk kväll då brudparet kom med skoter i solnedgången. Resternade gäster kom också med skoter och släde. 
    Jätte fint! 

• Hanna99

Vi gifter oss i fjällkyrkan vid högfjället nästa lördag den 31:e och sen åker vi skotersläde upp till hemfjällsstugan där vi har middagen. Vi är bara närmaste familjen så vi är bara 20 pers men det ska bli jättekul. Hoppas på riktigt fint vårväder.

• Äntligen2012

Vi ska oxå gifta oss i Sälen i december. Antingen i en lappkåta eller fjällkyrkan på högfjället. Middagen har vi i stugan vi hyr;) ;). Mysigt å lite hemma miljö som vi tycker om. Blir bara närmaste vännerna & våra föräldrar;);).

Svar på tråden Bröllop i Sälen!