• Fröken Fin

Tips önskas vid försäljning av brudklänning!

Hej!
    Gifte mig i somras i en klassisk lång brudklänning med litet släp. Tänkte nu försöka sälja den, även om det känns lite vemodigt. Är det någon som har några tips hur man bäst går tillväga? Om klänningen + underkjol kostade 5200 ny, hur mycket kan man räkna med att få betalt? Var är det lättast att få den såld: Blocket, Bröllopstorget etc?

Klänningen har använts en gång, är i bra skick, men har inte kemtvättats ännu (kommer jag såklart göra innan jag säljer den!).

Tack på förhand!

/Fru Fin (valde signaturen som ogift...;o)

• Svar på tråden Tips önskas vid försäljning av brudklänning!
  • Chicita

Tror att det där beror väldigt mycket på storlek och modell och märke.
    Om det är en märkesklänning (och att du kan bevisa det genom att märket sitter kvar) så kan du nog få lite mer för den, kanske 3500 eller nåt.
    Men om det är en "udda storlek" eller en väldigt speciell klänning så kanske du inte kan få mer än 1000-1500;- för den.
    Blocket tror jag är ett bra ställe, men även här inne kan det nog vara värt att annonsera Glad

Lycka till

• Fröken Fin

Tack för ditt svar Chicita!

Det är nog inget speciellt märke (men den är köpt i butik, inte via nätet från Kina eller så) och storlek 40.

Bild på modellen finns i mitt galleri. 

(Obs! Jag försöker INTE sälja klänningen här och nu, endast få tips från er som köpt eller sålt begagnad klänning)

Svar på tråden Tips önskas vid försäljning av brudklänning!