• Anonym (Tacksam)

Tips på hotell - Weekendpaket/romantisk weekend

Jag behöver tips på hotell/herrgårdar/gästgiveri etc som har bra och prisvärda weekendpaket. En eller två nätter. God mat och antingent tillgång till relaxavdelning, shopping eller vacker natur/vatten.

Alla tips tas tacksamt emot.

Det är sista helgen i mars som jag ska överaska min älskling.

• Svar på tråden Tips på hotell - Weekendpaket/romantisk weekend
  • aniara

Jag kan tipsa om Ombergs turisthotell där vi ska ha vår bröllopsfest. De har vinterstängt nu men öppnar igen sista helgen i mars. Maten är supergod, omgivningarna är jättefina och det är verkligen prisvärt. Plus att det är nära till Vadstena om man vill åka dit och turista.

• sofiasmamma

Jag tycker att Färna Herrgård är ett fantastiskt ställe, jättefint spa, fina omgivningar, en mysig affär att kolla i och god mat/superbra service.

• Aniara4

Tänker du dig någon särskild del av landet eller går det bra med något som ligger var som helst?

Vi tillbringade bröllopsnatten på Elite Marina Hotell i Stockholm, gamla Saltsjöqvarn, och tyckte det var jättefint. Men det är absolut värt att betala lite extra för att få rum på sjösidan! Det ligger precis på kajen med utsikt över Djurgården, och om man vill kan man ta en båt in till stan. Maten lär vara bra, vi prövade den aldrig eftersom vi liksom just hade ätit en stor middag på annat håll. Glad Det finns också spa med simbassäng i källaren, som jag heller aldrig kom till eftersom jag hade glömt jeansen hos frissan och inte ville gå omkring i brudklänning. Skrikandes

www.elite.se/sv/hotell/stockholm/marinatower

• Anonym (Tacksam)

Jag kan tänka mig hela landet. från Skåne i Söder upp till Stockholm är smidigt med tanke på var vi bor men skulle det vara längre norrut så kan det ju vara tillfälle för en mysig tågresa t ex.

• Aniara4

Erbjudandesajter som Groupon och Lokaldealen har väldigt ofta bra erbjudanden på hotell! Kolla där, det kan ju finnas nåt som passar er. Och ofta är det halva priset eller ännu bättre.

www.groupon.se/
    lokaldealen.msn.se

Det finns fler liknande, men jag har inte orkat gå med i fler. Man blir överöst med mail så att det räcker ändå...

• Aniara4

Nu kanske TS redan har bokat sin helg, men Groupon har just nu en deal med halva priset på en helg på Hennickehammars herrgård i Värmland. Man kan boka relaxavdelningen och vara ensam där för ett rimligt pris. Det är väldigt fint där, tyvärr har jag själv dåliga minnen därifrån från en tidigare historia med en tvättätkta psykopat, annars hade jag övervägt att boka!
    www.groupon.se/

Svar på tråden Tips på hotell - Weekendpaket/romantisk weekend