• Hellsbells

Lokal i/utanför GBG där man kan ta med egen mat o dryck?!

Hej hej!

Undrar om det finns bra lokal i närheten av göteborg där man kan ta med egen mat och dryck. Finns ju ex stora holms säteri, men verkar på andra trådar som om det är ganska dyrt.

Vill gärna ha en lokal strax söder om Göteborg, vi blir ca 70 personer på bröllopet -inget för fancy -vi vill ha ett personligt bröllop med "mys-känsla" snarare än kala vita väggar och möbler...

Tack snälla för alla tips som finns!!! {#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Lokal i/utanför GBG där man kan ta med egen mat o dryck?!
  • Saandraa

Vi har bokat Stora holms säteri. Får betala 17000:- för lokalen ink trädgårdshuset. Men billigare alternativ finns ju.
    Gräfnäsgården i slottskogen, Kolmaden i Delsjön,  Råda hembygdsgård.

• Styrka

Jag tipsar om Lundby Hembygdsgård, jättemysig gammal skola från förra sekelskiftet. Stora salen tar 80 pers om man knör, med 70 skulle det bli rätt lagom. Vi är 78 och det är lite trångt.
    En stor sal med fin kamin och trägolv, höga fönster, mysiga linnegardiner med broderier. Ett mysigt mindre rum intill, kanske chill out-rum, bar eller plats för barnen att leka? Ett mindre rum där vi tänkt ställa barnvagnar för dem som har småttingar, men där föreslog lokaluthyraren att man kan duka upp buffé, det skulle funka jättebra! Ett stort kök med blå luckor, stor restaurangdiskmaskin, fyra stora kylar och en frys, spis, ugn, micro, två dubbelkaffebryggare och vattenkokare. Fint gammalt porslin ingår i hyran, liksom bord och stolar och enklare dekorationer (vaser, ljushållare etc).
    3200 kr.
    På sommaren får man tillträde på fredag kl 12.00 och man lämnar den städad söndag kl 12.00.

Den ligger visserligen på Hisingen, inte söder om stan som du önskade, men den ligger grönt och fint, och nära kommunikationer, en ynka kvart från stan!

• Styrka

annars finns Aschebergska Eken, oxå på Hisingen.

• Hellsbells

Åh, tack snälla, kanon! Letar bilder på Lundby Hembygdsgård, men hittar inga -inte heller kontakt nummer dit. Snälla skicka till mej så jag kan checka läget!

Låter fint i beskrivningen -värt att kolla Skrattande 

• LiveForever

Vi ska vara på Fjärås Bygdegård. :)

Billigt och jättefin lokal! De målade om i januari också så blir om möjligt ännu fräschare. De har stort kök också där man kan förbereda mat. Bar och kyl finns ute i lokalen också. 

♥ 2012-08-04 gifter vi oss ♥
  • MrMrsFarby
    Saandraa skrev 2012-02-06 17:32:49 följande:

Vi har bokat Stora holms säteri. Får betala 17000:- för lokalen ink trädgårdshuset. Men billigare alternativ finns ju.
    Gräfnäsgården i slottskogen, Kolmaden i Delsjön,  Råda hembygdsgård.

Hej Saandraa. Vet du hur man kommer i kontakt med lokalen i Kolmaden?

Mvh martina
  • MrMrsFarby

Oj vad snabb hjälp :) tack!!

• Styrka
    Hellsbells skrev 2012-02-07 20:21:35 följande:
    Åh, tack snälla, kanon! Letar bilder på Lundby Hembygdsgård, men hittar inga -inte heller kontakt nummer dit. Snälla skicka till mej så jag kan checka läget!

Låter fint i beskrivningen -värt att kolla Skrattande 

Såhär ser huset ut en gråtrist höstdag!
    För att kontakta Lundby Hembygdsförening ringer man Birgitta på tel 031-54 56 56.
    Eller Göran Utter 0705-29 29 50, för sist jag pratade med dem (förra veckan) så låg Birgitta tyvärr inne på sjukhus, så jag skulle ringa Göra i första hand! Mycket trevliga och tillmötesgående människor, båda två!
    Jag har två bilder på interiören, men de gör tyvärr inte lokalen rättvias, de är tagna i motljus så de blev väldigt mörka. men jag kan inboxa dem till dig ändå, om du vill?
  • Hellsbells

Åh najs najs! Bra med fina tips!

Ska kolla på Fjärås nästa vecka, -får väl ha en festbuss in till stan för alla gäster senare på natten :) 

Jag tycker Lundby såg fint ut, -även en grå höstdag! Skicka mer än gärna bilderna till mig! :D
    Ska ringa och kolla med dem om vi kan se lokalen också -skönt att det äntligen lättar med lokal, har vart svårt att hitta tycker jag. 

Hur gör ni andra med tärna och marskalk -vi vill nog inte ha det, men verkar som ett måste i många anseenden. Hur gör ni? 

• Fjärilen

Det finns ju Övrås. Där man får ta med sig mat o dryck. Ligger på gång avstånd ifrån Örgyte gamla kyrka.

Sedan finns även Askims samlingslokal. Tråkigt namn, men det är jätte fint innuti liknar en herrgård och billigt är det också. Kostar ca 2-3000 kr. Den ligger på gångavstånd ifrån Askimskyrka

• LiveForever

Övrås är väl väldigt liten? Det är bara övervåningen som man hyr...

• snuttitess

Finns ju även wartagården kostar 3000kr   Lokalen har kök, bar, kyl, garderob och plats för ca 100-150 middagsgäster. Finns pakering utanför med.
    Vi ska hyra där :).

För att hyra ringer du till Ingmar Olsson
    tfn hem 54 21 83 (e. 17.00)
    tfn arb   50 74 43
    mobil    0707-28 62 09.

• Fjärilen
    LiveForever skrev 2012-02-15 11:39:21 följande:
    Övrås är väl väldigt liten? Det är bara övervåningen som man hyr...
    Det finns två salar på övervåningen och sedan så ingår ju trappan. Om man vill kan man ju sedan hyra till bibliotek och biljardrummet. Närv i talade med Överås så sa hon att 70 pers gick fint att ha middag för.
  • LiveForever
    Fjärilen skrev 2012-02-15 12:38:48 följande:
    Det finns två salar på övervåningen och sedan så ingår ju trappan. Om man vill kan man ju sedan hyra till bibliotek och biljardrummet. Närv i talade med Överås så sa hon att 70 pers gick fint att ha middag för.
    Jahaa, vad bra! Max 30 pers har jag hört ryktesvägen :) 
  • Shaii

Om du skickar ett mail till info@overas.nu så skickar de dig en Excel-fil men alla priser och info om hur många varje rum rymmer. Man kan pussla lite som man vill med vilka tider man vill hyra och hur många rum man vill ha.

Svar på tråden Lokal i/utanför GBG där man kan ta med egen mat o dryck?!