Vad tycker ni om det här..
Jag är verkligen ledsen och vill veta vad ni tycker om följande...
Jag är sambo sedan nästan ett år tillbaka med en underbar kille, vi ska gifta oss i vår.
Denna julen var första jul i vårt gemensamma hus.
Vi fick massa julkort, med båda hans och mitt namn på, men det var två stycken som bara hade skrivit hans namn. Och det var hans syskon...Även om vi bor här som familj var bara hans namn på kuveret.
Jag var ganska ledsen för det, för det kanns som inte blir accepterad ( jag har varit gift tidigare)
Vi försökte förklara för hans familj varför jag blev så ledsen för det, nämligen i mitt föra äktenskap var det likadant med bara mannens namn men då verkligen för att min ex svärfamilj inte ville har någonting med mig att göra...
Vi är vi ju någon månad vidare i tid och så kommer en kuvert till bara adresserad till sambon...det visar sig en inbjudan till döp till sambos brors dotter....så igen en av hans syskon som , även om de vet om det att jag blir väldig ledsen för det, bara skrivit hans namn..Jag känner inget för att följa med, jag blev ju inte bjuden.
För min del känns det som de gjorde det med flit.
Är det normalt i Sverige att man bara skriver den enes namn ? jag är inte från Sverige och i mitt hemland är det väldig ohysatt att göra så...
Vad tycker ni om detta ?