Ange alkoholfritt?
Hej alla smarta bröllopsfixare
Utan att önska någon diskussion om huruvida vårt bröllop ska vara alkoholfritt eller inte, så önskar jag råd om hur vi tar oss an att det faktiskt inte kommer servaras någon alkohol. Jag är nykterist av politiska skäl, flera gäster är oxå nykterister medan andra dricker ganska friskt. På vårt bröllop önskar vi inte servera någon alkohol och fram tills nu har jag egentligen tänkt att vi inte skulle nämna det för så många, då min sambo är rädd att folk ska ta med fickplunta eller förfesta extra mycket och komma onyktra till kyrkan.
Nu har jag dock insett att om vi inte berättar det har vi massa gäster som kommer försöka ordna skjuts/taxi/övernattning för att de inte kan köra och misstänker att deras reaktion när de kommer dit inte är något jämfört med vad de tycker om att det står på inbjudan.
Frågan är hur vi tar oss an detta. Hur skriver man det snyggt? Vi kommer ha en liten infolapp i inbjudningen med boknings/anmälningsinfo/att det kommer finas barnaktiviteter/och så kanske något om detta.
Vad tycker ni? Hur göra? Vad skriva? Funderar på hur man skulle kunna göra något lite roligare av det.
Kanske: "Vi nyttjar alkoholfri bar" (då det antingen blir en godisbar eller glassbar, eller båda)? Har ni andra förslag?
Tacksam för råd och tips.