• FruNov­ember
    Äldre 2 Feb 20:21
    10308 visningar
    60 svar
    60
    10308

    Fler som gifter sig 10/11 2012?

    Nu har vi äntligen spikat datum, känns så himla härligt! Vore himla kul att prata med fler gifter sig i november.. Blir ju lite extra att tänka på, långkalsonger under klänningen? Kappa eller bolero? Får vi snö, och vart ska festen hållas?

  • Svar på tråden Fler som gifter sig 10/11 2012?
  • KlaraV­89
    Äldre 20 Feb 13:28
    #41

    Hej
    Jag kan hjälpa till med foto tips till er november brudar www. malin-fotograf .com

  • FruNov­ember
    Äldre 10 Jul 20:37
    #42

    Gör ett återupplivningsförsök här hur går det för er flickor? Bara jag som är klänningslös? :-P

  • 101112
    Äldre 11 Jul 11:37
    #43
    FruNovember skrev 2012-07-10 20:37:14 följande:
    Gör ett återupplivningsförsök här hur går det för er flickor? Bara jag som är klänningslös? :-P
    Ja det kanske det är jag har hittat och fått hem min klänning från Litb för över 1 mån sedan men nu ångrar jag mig nästan att jag var så "snabb" med att beställa för den var för stor i ryggen när jag fick den och så har jag gått ner i vikt så nu är den stor runt om men har en kompis som ska hjälpa mig att sy in den när det närmar sig i tidTungan ute
    I övrigt kan jag ju tala om att det inte kommer bli bröllop 10 nov längre för barnen skulle varit borta för länge från skolan då så is kommer vi gifta oss 3 nov och ett datum till efs vi även ska gifta oss borgeligt här hemma innan vi gör det i ThailandCool

    Men såg jag inte dig i en annan tråd med klänning på ?? någon du funderade på eller hur?? 
  • FruNov­ember
    Äldre 11 Jul 11:52
    #44

    Åh, kul med klänningen och grattis till viktminskningen, hoppas det går bra att sy in den! Jag har hittat ett par klänningar, men inte provat än.. ska ge mig ut i helgen är det tänkt Jaha, synd med datumet, men huvudsaken att ni får bli man och fru ju! Har förstått att det kan vara kinkigt med skolan, tur att ni kommer iväg iaf, är det höstlov då?

  • 101112
    Äldre 11 Jul 13:37
    #45

    Jo då det är inga problem att sy in klänningen sa min kompis ev kommer vi (läs hon) ta bort alla eller några av alla dessa paljetter som Kineserna är så vansinigt förtjusta att sätta på klänningarna och sätta dit lite pärlor ist tror det kan bli lite snyggare.
    Ja du vikten det rör sig bara om ca 5 kg men det verkar innebära en storlekpå klänningen känns det som.

    Känns helt ok med 3 nov också måste jag säga fast än så länge är det inte färdigbokat, jag trodde att om jag valde en weddingplanner på hotellet vi ska till så fixar de med det mesta men så är det inte alls utan jag måste iaf ta allla beslut och få de förankrade hos m2b det är inte det lättaste kan jag tala omGlad Skickade en fråga till dem i början av maj och ännu är pappret inte ifyllt de vet vilket datum vi är intresserade av men hon kan inte boka definitivt före vi skickat in uppgifterna till henne.

    Det är under barnens höstlov bla. vi är borta ja min styvson på 26 är medbjuden och mina föräldrar har bokat resa samma tid och plats för att de inte vill åka så långt själva när de är så dåliga på engelska. hahha vi ska bo på ett Vinghotell så engelska är väl det minsta de kommer prata kan jag tro jaja iaf så är det så att varken mina föräldrr eller något av barnen vet någonting om våra bröllopsplaner ännu vet inte om vi kommer säga något
    innan vi åker eller om det får bli en stor överraskning när vi kommer ner till ThailandDrömmer 

    Lycka till med klänningsletandet i helgen själv var jag bara inne i 2 st affärer en som sålde beg brudklänningar och en vanlig brudklännings affär trodde jag skulle springa ihäl mig i dessa affärer men drog mig in i det längsta för att slippa vet inte varför men på något sätt kändes det pinsamt eftersom jag innan nästan hade bestämt mig för att köpa en från Kina så det kändes som jag lurade dem i affären eller som att jag inte kunde visa glädje över en klänning eftersom jag ändå inte skulle köpa den. OCh den jag har är från KIna ju så det blev som jag tänkte från början fast inte alls dern klänning jag föll för alra först utan något helt annat som jag tror passar bättre på stranden i värmen

    Ojoj vad det här blev långt hoppas iaf du hittar din drömklänning och att vi får se den upplagd här i någon av alla de trådar som visar klänningarna.

  • Sansim
    Äldre 14 Jul 17:26
    #46

    Hej!


    Jag är i full gång med inbjudningskorten, har ni redan skickat ut?


    Jag ska också beställa klänning från Kina, har en kompis som gjort det och den blev jätte bra. Så hon ska få hjälpa mig med det :)


    Ska till lokalen i veckan och titta hur det ser ut, hur vi ska duka osv.


    Känns som det börjar närma sig ändå... :)

  • 101112
    Äldre 16 Jul 00:44
    #47

    Inga inbjudningskort här efts vi inte berättar för någon om bröllopet :o))


    håller med om att det börjar närma sig har ju varit sååååååååååå gott om tid innan men nu snart är det dags att skaffa hindersprövning och annat.


    Jag är också väldigt nöjd med min klänning från KIna och min kompis som ska hjälpa mig att sy in den säger att den är riktigt välsydd.


    Ingen lokal att boka eller fixa och dona med behöver vi heller än så länge då vi inte planerat någon fest i efterhand heller.

  • Sansim
    Äldre 16 Jul 17:35
    #48
    101112 skrev 2012-07-16 00:44:45 följande:

    Inga inbjudningskort här efts vi inte berättar för någon om bröllopet :o))


    håller med om att det börjar närma sig har ju varit sååååååååååå gott om tid innan men nu snart är det dags att skaffa hindersprövning och annat.


    Jag är också väldigt nöjd med min klänning från KIna och min kompis som ska hjälpa mig att sy in den säger att den är riktigt välsydd.


    Ingen lokal att boka eller fixa och dona med behöver vi heller än så länge då vi inte planerat någon fest i efterhand heller.


    Vilka ska vara med på ert bröllop?


    Skönt att hör att klänningen blev bra :) Vilken av alla sidor beställde du ifrån?


    Ja, allt känns mer verkligt nu :) Ska bli så kul. Har ni bokat nån fotograf?

  • 101112
    Äldre 21 Jul 20:49
    #49

    Sansim


    Våra 3 barn min vuxna styvson och mina föräldrar kommer vara med på bröllopet och ingen av dem vet någonting hihihi.


    Jag beställde från light in the box


    Och fotograf ingår i paketet vi bokat genom hotellet


     

  • 101112
    Äldre 21 Jul 20:51
    #50

    Den här klänningen är det jag beställt fast i ivory färg


  • Sansim
    Äldre 21 Jul 21:37
    #51

    Jättefin klänning!


    Vad mysigt med ett litet och intimt bröllop, vi kommer bli ca. 50 pers.


    Nu är korten skickade, så de borde dimpa ner i brevlådorna på måndag :) Men jag tror de flesta redan vet, svårt att hålla sånt hemligt tycker jag.

  • 101112
    Äldre 21 Jul 22:49
    #52

    jo det kommer säkert bli mysigt :o)) och jag har inte haft så svårt att hålla tyst när jag har kunnat vara här på bT och pratat med några vänner om det för bubblat i mig det har det ju gjort :o))


     


    Kul korten har kommit i väg för er då kommer folk snart höra av sig ang om de kommer el inte spännande.


    vi valde det här alternativet då vi inte kunde komma överens om vilka vi skulle bjuda el inte samtidigt som det kändes lite krystat när vi ju varit tillsammans i 18 år. Vi gör det för vår skull inte för festen liksom.


    Men hade vi gift oss tidigare hade jag också velat ha ett stort bröllop :o)


    Jag skrev ut hindersprövningslapparna i dag så snart ska vi skicka in dem trodde de var giltiga i 3 månader bara men läste på dem att det gäller i 4 mån så nu så är snart stenen i rullning :o))


    mina smileygubbar funkar inte, det händer ingenting när jag trycker på dem liiite irriterande faktiskt :o)

  • 101112
    Äldre 21 Jul 22:52
    #53

    FruNovember


    hur gick det med klänningsprovandet förra helgen?? hittade du något eller fortgår jakten:o)) ??

  • aviman
    Äldre 21 Aug 07:46
    #54

    HEJ! Är det någon som är kvar här inne? :D Eller har alla brudar flugit iväg för att planera nu när det ändå närmar sig? 81 dagar kvar!

    Vi skulle ha gift oss i Juni nästa år, men vi ville inte vänta tills dess då vi faktiskt har möjlighet att gifta oss redan i år. Så 101112 slår vi till!

    Så spännande!! Ni andra ligger ganska långt före mig, det är tur jag kan jobba snabbt! 


  • Sansim
    Äldre 22 Aug 21:07
    #55

    Jo, jag är kvar :)


    Känns som det är mycket hela tiden, men jag försöker beta av allt som går redan nu, så jag inte har allt i slutet sen...


    Har precis bokat hotell och varit och tittat på lokalen. Beställt bukett är också fixat. Klänningen är beställd, men inte klar. Jag listan kan göras lång på sådant som är kvar, men det är skönt och rabbla upp allt som redan är gjort :)


    Jag har edan börjat drömma om bröllopet och i alla drömmar så har jag inte haft något festprogram, så det är väl något jag måste ta tag i...


    Hur går det för er andra?

  • Godis
    Äldre 26 Aug 22:22
    #56

    Vad har ni kvar att göra/beställa?
    Jag känner mig för en gångs skull ute i god tid (än är inte miraklernas tid över :))

    Ej klart:
    Kostym till M2B
    Ringar till mig (beslutsångest)
    Underkläder till mig
    Ring till M2B 


  • aviman
    Äldre 26 Aug 22:36
    #57

    Vi har kvar:

    - Bestämma meny
    - Beställa alkohol från systembolaget
    - Skicka ut inbjudningskorten (kommer dock ske i veckan)
    - Inhandla dekorationer

    I övrigt är faktiskt allting klart.. Ringar, min brud"outfit", karlns kläder ska betalas nästa vecka och våra ringar är redo för bröllop. Känns så skönt att ha allting (det mesta) klart! 


  • tioelv­atolv
    Äldre 10 Oct 14:31
    #58

    Kul med fler som ska gifta sig 101112 :)
    Hur går det för er alla?

    Vi har det mesta klart. Men har fortfarande lite kvar på att göra listan.
    Min ring
    Mina skor
    Dukar  
    Underkläder
    Jacka (om jag ska ha nån, kanske bara blir bolero) Hur gör ni andra?
    Vem ska stå i baren?

    Sen tror jag det mesta är klart, eller bokat.

     

  • Godis
    Äldre 10 Oct 15:54
    #59
    tioelvatolv skrev 2012-10-10 14:31:15 följande:
    Kul med fler som ska gifta sig 101112 :)
    Hur går det för er alla?

    Vi har det mesta klart. Men har fortfarande lite kvar på att göra listan.
    Min ring
    Mina skor
    Dukar  
    Underkläder
    Jacka (om jag ska ha nån, kanske bara blir bolero) Hur gör ni andra?
    Vem ska stå i baren?

    Sen tror jag det mesta är klart, eller bokat.

     
    Nu har vi bara kostym till M2B samt stort vitt paraply kvar. Vi kom ju på att det finns en risk för regn....

    Jag kommer att ha en kappa med päls som går i samma ton som min klänning. Påminnelse till mig själv: Glöm inte att lämna in på kemtvätten :)
  • FruNov­ember
    Äldre 13 Oct 21:08
    #60

    Alltså, nu är vi inne i sista månaden som ogifta tjejer! :D


     


    Vi ligger ganska bra till i planeringen tycker jag nog,


    kvar att fixa:


    Förminska min ring lite, beställde minsta storleken, men den är ändå förstor.. :/


    Köpa champagnen till brudskål


    Handla lite dekorationer till borden på Ikea, samt lite mer marchaller


    Köpa hans kostym, väst, skjorta och kravatt (kostymen är dock redan utprovad)


    Hmm.. Tror det var allt.. :)


     


    Och så samma problem som ni andra- jacka eller inte jacka, det Är frågan.. :P


     

Svar på tråden Fler som gifter sig 10/11 2012?