• teddy

Fotografering inomhus?

Vi vill gärna fotograferas utomhus men inser att man nog måste ha en back-up om vädret skulle svika (vilket det säkert gör då vi gifter oss i december!). 
    Men var skulle man fotograferas då egentligen? I kyrkan? I festlokalen?

Var har ni fotats om de inte var utomhus?

Är det någon nordvästskåning som kan tipsa om något bra ställe?

Jag har ingen aning om hur vi ska göra... 

• Svar på tråden Fotografering inomhus?
  • iSusanna

Om ni vill vara inomhus rekommenderar jag att ni hittar ett ställe med många och/eller stora fönster. Naturligt ljus är det vackraste och mest smickrande för hudtoner. 

När jag bröllopsplanerade för fullt förra året hittade jag den här fina bloggen (jag valde sedemera samma frisör som denna tjej): 

brollopslycka.blogspot.com/

• iSusanna

(På bloggen ovan finns en massa fina ute-vinterbilder från mars månad. Det vad det jag egentligen skulle säga)

• teddy

Tack, de var många fina bilder där! :)

Och utomhus oroar mig inte så mycket, det är fotografering inomhus jag tycker är klurigt...
    Man vill ju ha en snygg miljö omkring sig så att säga.

Har någon annan fina inomhusbilder att visa? 

• teddy

Jag tar glatt emot alla tips! Flört

• 20110920

Hejsan Teddy!

Ja, vädret är ju alltid lite klurigt. Men tyvärr kan man ju inte styra över det.

Självklart kan ni fota i kyrkan som ni ska gifta er i. Dock är det allmänt känt att ljuset i kyrkor brukar vara dåligt (mörkt). Välj en fotograf som har koll på läget!

Det går ju bra att fota i festlokalen också. Beror på var ni ska vara men det kan ju vara riktigt fint i festlokaler.

Ett annat tips är att boka in ett hotellrum ett par timmar för fotografering. Om man berättar för hotellpersonalen att det gäller bröllopsfoto brukar det vara mer än okej. Lägg hellre några kronor mer på att boka en suite så att ni får foton i fin miljö än ett sunkigt hotellrum med tråkiga gardiner och fula överkast.

Lycka till!

/Fotograf Lotta Johansson

Svar på tråden Fotografering inomhus?