• LineV

Hjälp med ring storlekar!

Hej!

Nu hoppas jag att någon vänlig själ där ute kan hjälpa mig. Jag var in på vår lokala smyckesbutik och mätte våra förlovningsringar. Dom hade en såndär pinne som dom trädde ringen över min ring var enligt dom stlk 47 (har väldigt smala fingrar) och min fästmans ring stlk 59. Vi ska beställa ringar över internet och man blir ju lite nojig att något ska bli fel. När man tittar på ringtabellerna för företaget så nämns inte dessa storlekar. Jag tror att dom använder någon annan sorts benämning av storlekarna.

Någon som är bekant med just den benämningen jag har fått ovan?

• Svar på tråden Hjälp med ring storlekar!
  • LineV

Nä jag blir inte klok på det här. Som sagt på vår lokala smyckesbutik var ringarna i stlk 47 och 59. Jag mailar företaget som vi ska betsälla av och dom säger att det går jätte bra att beställa, och dom har alla storlekar, tycker allt låter lite luddigt så jag frågar hur många mm stlk 47 är och stlk 59 då är ringarna alltså 59 mm och 47 mm.

men enligt pappret jag skrev ut igår via den där länken så är dom bara 16,6 mm och 20,6 mm. Vad ska jag egenligen skriva på beställningen?

Jag kanske är en smula korkad...

• teddy

men vadå... en ring kan ju inte va 5,9 cm heller! haha...
    ex så har jag strl 54 och det är 17,2 mm.

• teddy

alltså... 5,9 är omkretsen på ringen...

• teddy

haha nu luddar jag visst också ihop de, men förstår du? :P

• Kia82

Jag hade skrivit 16,5 och 20,5 cm.

• ichboll

47=15 och 59=18,5-19
    Jobbar i en butik som har en sån där "ringmåttspinne" o den säger dessa storlekar

• LineV

Det hela slutade med att vi beställde ringar från en helt vanlig guldsmedsbutik i stan :) Då var det löst. Tusen tack för er hjälp :)

Svar på tråden Hjälp med ring storlekar!